اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تشکل‎های خدمات فنی و مهندسی گلستان:

سالانه 1.5 میلیون مترمربع ساختمان در گلستان طراحی و نظارت می‎شود

نماینده تشکل‎های خدمات فنی و مهندسی گلستان گفت: سالانه 1.5 میلیون مترمربع ساختمان در استان گلستان طراحی، نظارت و در مواردی اجرا می‎شود.

سالانه 1.5 میلیون مترمربع ساختمان در گلستان طراحی و نظارت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر جلالی عصر امروز در جلسه توسعه تجاری و روابط دو استان گلستان و مانگیستائو قزاقستان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان برگزار شد، اظهار داشت: گلستان در بخش اجرای پروژه‎های عمرانی و ساختمانی با دارا بودن 7 هزار مهندس در رشته‎های مختلف اعلام همکاری و ایجاد روابط با کشور قزاقستان را دارد.

وی از فعالیت یک‎هزار و 300 شرکت پیمانکاری در زمینه‎های ساخت‎وساز، اجرای پروژه‎های ساختمان سازی، تاسیسات و راه‎سازی در استان گلستان خبر داد.

گلستان در سازماندهی آی‎تی مانگیستائو می‎تواند نقش‎آفرین باشد

نماینده تشکل‎های خدمات فنی و مهندسی گلستان تصریح کرد: استان گلستان یک استان دانش‎بنیان است که می‎تواند در ساماندهی و سازماندهی آی‎تی در مانگیستائو نقش‎آفرین باشد و چهار خدمت در بخش آی‎تی ارائه کند.

جلالی با بیان اینکه در بخش گلستان نخستین استان مجازی در ایران است، خاطرنشان کرد: در استان گلستان تمامی دستگاه‎های دولتی از خدمات الکترونیکی برخوردار هستند و 25 شهر گلستان الکترونیکی است.

وی در خصوص فعالیت‎های گلستان در بخش شیلات بیان داشت: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای قابلیت تکثیر و پرورش ماهیان با هدف تولید گوشت، خاویار و حفظ ذخایر دریای خزر است.

جلالی ادامه داد: گلستان با برداشت سالانه حدود 17 هزار تن ماهی گرمابی در سطح حدود 9 هزار هکتار و تولید میگو و ایجاد سایت تخصصی میگو می‎تواند سالانه 7 هزار تن میگو در استان برداشت کند.

راه‎های ارتباط با تشکل‎های مرتبط با صادرات خدمات فنی و مهندسی فراهم شود

نماینده تشکل‎های خدمات فنی و مهندسی گلستان با اشاره به مزیت‎های استان در بخش کشاورزی گفت: در این بخش حدود 6 هزار نفر مهندس کشاورزی مشغول به کار هستند با سطح کشت 390 هزار هکتار گندم و حدود یکصدهزار هکتار دانه‎های روغنی که توانمندی‎های بالقوه‎ای در گلستان وجود دارد.

وی از استاندار مانگیستائو خواست تا راه‎های ارتباط با تشکل‎های مرتبط با صادرات خدمات فنی و مهندسی استان گلستان را با استان مانگیستائو فراهم کند.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول