اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 11 ماهه سال‌جاری محقق شد

انجام 6 هزار بازرسی از کارگاه‌های هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از انجام بیش از شش هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در این استان، توسط بازرسان اداره کل در 11 ماهه امسال خبر داد.

انجام 6 هزار بازرسی از کارگاه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بهروز اکرمی عصر امروز در نشستی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های بازرسان کار، صیانت از نیروی کار و بررسی علمی و فنی حوادث ناشی از کار است، افزود: این واحد علاوه بر اقدام به تشدید بازرسی‌های دوره‌ای و موردی خود از کارگاه‌ها و محیط‌های کارگری مشمول، ضمن اعلام موارد نقص به کارفرمایان و متصدیان کارگاه‌ها، تا زمان رفع نواقص ابلاغ شده و در زمان‌های تعیین شده مراتب را به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها، نکات مهم ایمنی، حفاظتی و بهداشتی و همچنین مواردی از اجرای مواد قانونی کار به کارفرمایان ابلاغ می‌شود.

اکرمی، یکی از راه‌های تحقق صیانت از نیروی کار و ایمن سازی محیط کاری کارگران را استفاده از توان کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: کارگاه‌های بالای 25 نفر موظف به تشکیل این کمیته‌هاست که در حال حاضر 391 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه به حوادث کار استان اشاره کرد و گفت: بررسی و تجزیه و تحلیل‌ها نشان دهنده وقوع حوادث ناگواری است که در نتیجه عدم رعایت مقررات ایمنی به خصوص در بخش فعالیت‌های ساختمانی رخ می‌دهد.

این مقام مسئول، عدم آگاهی و آموزش ایمنی را عامل مهمی در بروز این حوادث عنوان و اضافه کرد: آموزش‌های ایمنی، بهداشت کار و ارتقا فرهنگ کار نقش مهمی در پیشگیری از وقوع حوادث کارگاهی و نجات جان کارگران دارد که این موضوع در اولویت برنامه‌های بازرسان کار استان قرار گرفته است تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در محیط کاری باشیم.

وی اظهار داشت: بسیاری از حوادث، ناشی از خطاهای انسانی است که می‌توان با آموزش، الزامات قانونی و  رعایت موارد ایمنی را از سوی عوامل اجرایی متذکر شد تا شاهد کاهش حوادث در محیط کار باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، با اشاره به اینکه یکی از اصول صیانت از نیروی کار، توسعه فرهنگ ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری است، بیان داشت: کارفرمایان مکلفند پیش از به کارگیری کارگران و کارآموزان نسبت به آموزش‌های ایمنی متناسب با نوع کار به آنان از طریق مراجع مربوطه اقدام کنند.

اکرمی، با بیان اینکه تمام کارفرمایان باید امکانات و تجهیزات لازم در راستای ایمن‌سازی و بهداشت را در محیط کار برای کارگران و جلوگیری از آسیب‌دیدگی آنها فراهم کنند، تصریح کرد: با کارفرمایانی که نکات ایمنی در کارگاه‌ها را رعایت نکنند و با این اقدام خود سبب به خطر افتادن جان کارگران شوند، با همکاری دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.

در 11 ماهه سال جاری، 68 مورد حوادث کارگاهی در هرمزگان اتفاق افتاده که از این تعداد، 39 مورد معادل 74 درصد مربوط به بخش ساختمان است.

انتهای پیام/88001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول