اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین خبر داد

اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی قزوین

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی دچار بحران 36 میلیارد و 700 میلیون تومان به استان قزوین اختصاص یافته که انتظار می‌رود این مبلغ در تابستان 93 به 100 میلیارد تومان افزایش یابد.

اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فردین بابایی در سومین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که امشب در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین یک درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، ولی نقش آن در اقتصاد و تولید کشور پنج درصد است، در واقع این استان با ظرفیت یک درصدی توانسته است ظرفیت پنج درصدی ایجاد کند.

وی افزود: استان قزوین رتبه هشتم کشوری در حوزه صنعت را داشته و سهم صنعت استان در ایجاد اشتغال چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان این‌که در کنار ماشین و محیط نقشی که انسان می‌تواند در توسعه یک کشور داشته باشد بیش از 70 درصد است، اضافه کرد: باید نیروی انسانی را در بخش تولید و کار به عنوان سرمایه انسانی ببینیم، زیرا تأثیرگذاری که می‌تواند داشته باشد بیشتر از منابع است.

بابایی ادامه داد: شرکت‌هایی که به دلیل مشکلات مالی و نگرانی حضور آن‌ها در لیست واحدهای مشکل‌دار و واحدهای بحرانی وجود داشت، شناسایی شدند تا با دریافت کمک مالی در قالب تسهیلات از بحران خارج شوند.

وی عنوان کرد: وضعیت استان قزوین به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی مشکل‌دار نسبت به بسیاری از استان‌ها بهتر است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: یکی از شاهدان این ادعا عدم تجمع کارگران در استان قزوین است زیرا در برخی از استان‌ها که با مشکلات عدیده‌ای به لحاظ وضعیت کارگران روبرو هستند، شاهد تجمع وسیع کارگران هستیم.

بابایی بیان کرد: در حال حاضر 43 واحد صنعیت مشکل‌دار در استان قزوین وجود دارد که 2 هزار کارگر در این واحدها مشغول کار هستند.

وی گفت: بیشتر واحدهای صنعتی مشکل‌دار واحدهای صنعتی فعال در بخش نساجی مانند فرنخ و مه‌‍‌‌نخ هستند که مشمول مصوبه هیئت دولت می‌شوند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین ابراز کرد: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی درگیر بحران 36 میلیارد و 700 میلیون تومان به عاملیت بانک رفاه به استان قزوین اختصاص یافته که انتظار می‌رود تابستان سال آینده این مبلغ به 100 میلیارد تومان افزایش یابد.

بابایی یادآور شد: امیدواریم با تعامل و همکاری مسئولان استان و پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی شاهد خروج تمام واحدهای صنعتی درگیر بحران استان در آینده‌ای نه چندان دور باشیم.

انتهای پیام/77010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول