اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

آغاز عملیات اجرایی ستاد نوروزی با اعتبار 270 میلیون تومان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: عملیات اجرایی ستاد نوروزی این سازمان با اعتبار 270 میلیون تومان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی ستاد نوروزی با اعتبار 270 میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسماعیل عرشیان ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ستاد نوروزی سال93 که با حضور مسئولان استانی و مجموعه مدیریت شهری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تشکیل ستاد نوروزی شهرداری قزوین، یکی از موضوعاتی که شهرداری قزوین هر ساله مورد توجه قرار می‌دهد، آماده‌سازی شهر در بخش‌های فضای سبز، پسماند، زیباسازی و ترافیک برای حضور مسافران نوروزی است.

وی افزود: عملیات اجرایی خط‌کشی، تابلوگذاری، ایمن‌سازی و سایر مواردی که در ستاد نوروز در دستور کار سازمان ترافیک قرار گرفته به صورت رسمی آغاز شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: امسال این سازمان در قالب ستاد نوروز ضمن خط‌کشی طولی 350 کیلومتر از معابر را با سه رویکرد ورودی‌های سطح شهر، معابر اطراف هسته مرکزی شهر و با اولویت مکان‌های گردشگری و نواحی منفصل شهری مانند ناحیه شهری اندیشه، چوبیندر، اسماعیل‌‌‌‌‌آباد و جاده فارسیان در دستور کار قرار داد.

عرشیان عنوان کرد: مجموعه این عملیات با حضور 11 پیمانکار با اعتبار 270 میلیون تومان و با به‌کارگیری 73 نیرو انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بدون توجه به مسافران نوروزی روزانه 700 هزار سفر در سطح معابر شهر قزوین صورت می‌گیرد بنابراین لازم است معابر سطح شهر قزوین برای این حجم سفر روزانه آماده و ایمن‌سازی شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: در روزهای پایانی سال که فرارسیدن ایام نوروز را در پیش رو داریم، آماده‌سازی و ایمن‌سازی معابر سطح شهر قزوین از اهمیت دوچندان برخوردار می‌‌شود.

عرشیان افزود: همچنین با توجه به اینکه برخی از مسافران نوروزی با ورودی‌های شهر و تقاطع‌های آن ناآشنا هستند، بحث ایمن‌سازی در ایام نوروز حائز اهمیت‌تر است.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز باید صورت گیرد، تعمیر و نگهداری چراغ‌های راهنمایی است که با توجه به وجود 56 تقاطع در سطح شهر قزوین، دو اکیپ در روزهای پایانی سال انجام این امر را برعهده دارند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: کشیک‌های لازم برای تعمیر و نگهداری تجهیزات ترافیکی سطح شهر قزوین در ایام تعطیلات نوروز نیز پیش‌بینی شده است تا در صورت بروز مشکل در اسرع وقت تعمیرات لازم انجام شود.

عرشیان با اشاره به راه‌اندازی مجدد پله برقی پل عابر پیاده مقابل ترمینال گفت: پله برقی پل هوایی مقابل ترمینال آزادگان آماده شده و در اختیار مسافرانی که ترددهای برون شهری دارند، قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: همزمان با بهره‌برداری از پله برقی پل هوایی مقابل ترمینال، شست‌و‌شو و نظافت کامل آن نیز انجام شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اهمیت نظافت پل‌های هوایی عنوان کرد: نظافت پل‌های عابر پیاده موجب می‌شود شهروندان رغبت و اشتیاق بیشتری برای استفاده از آن را داشته باشند.

عرشیان با اشاره به اجرای طرح عابریار در روزهای پایانی سال تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در روزهای پایانی سال ضمن تأکید بر ضرورت رعایت قوانین از سوی عابران پیاده و رانندگان به منظور بهبود عبور و مرور در سطح شهر قزوین، طرح عابریار نیز در تقاطع‌های شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اجرای طرح عابریار در تقاطع‌های شهر قزوین سعی دارد با فرهنگ‌سازی مناسب استفاده از خطوط عابر پیاده برای تردد را در بین مردم جامعه نهادینه کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح افرادی به عنوان عابریار تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند که وظیفه ارشاد و فرهنگ‌سازی در راستای ترویج فرهنگ عابر پیاده و استفاده از خطوط عابر پیاده برای تردد عابران را برعهده دارند.

عرشیان بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو با افزایش تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده در معابر سطح شهر قزوین روبرو هستیم، اجرای طرح عابریار در افزایش ایمنی تردد عابران پیاده تأثیر زیادی دارد.

وی گفت: در این راستا در تقاطع‌های ولیعصر، چهارراه عدل، هلال احمر ـ طالقانی، نادری ـ امام خمینی(ره)، چهارراه بازار، چهارراه فلسطین ـ دهخدا و چهارراه خیام طرح عابریار اجرا می‌‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اظهار کرد: این تقاطع‌ها پرترددترین تقاطع‌های سطح شهر قزوین به شمار می‌روند که اجرای طرح عابریار در آنها افزایش ایمنی تردد عابران پیاده را به دنبال دارد.

عرشیان با اشاره به اهمیت شست‌و‌شوی تجهیزات ترافیکی و تابلوها در آستانه فرارسیدن سال نو بیان کرد: تجهیزات ترافیکی نصب شده در معابر اصلی شهر که زیر بار ترافیکی برون شهری قرار دارند در اثر نزولات آسمانی در فصول بارش و آلوده شدن به گل و لای، فاقد کارایی لازم هستند.

وی افزود: بنابراین نیاز است که پس از اتمام فصل بارش و قبل از فرارسیدن سال تمام این محورها که شامل محورهای نسیم شمال، میرزا کوچک‌خان، جمهوری اسلامی، ابوترابی، آیت‌الله خامنه‌ای و شهید بهشتی، باهنر و ... است، شست‌و‌شو شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه 30 درصد از تصادفات در محدوده شهری و در ورودی و خروجی‌های شهر رخ می‌دهد، عنوان کرد: شهر قزوین در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد، بنابراین نیاز است نسبت به ایمن‌سازی ورودی‌های شهر قزوین توجه ویژه‌ای شود تا آمار تصادفات در ورودی و خروجی‌های شهر به حداقل ممکن کاهش یابد.

انتهای پیام/77010/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول