اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد

مجتمع‌های دهیاری راهکار ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اداره روستاها به صورت مجتمع‌های دهیاری راهکاری برای ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران است.

مجتمع‌های دهیاری راهکار ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حامد قادرمرزی ظهر امروز در نشست شورای اداری قروه که در بخش دلبران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر 24 هزار دهیاری در کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تا پایان سال آینده  10 هزار دهیاری جدید به این تعداد اضافه می‌شود.

به گفته قادرمرزی، امکان استخدام تمامی این دهیاران برای دولت امکان‌پذیر نیست و از آنجا که دهیاران هر چهار سال یک بار انتخاب می‌شوند، استخدام آنها عملا غیرممکن است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ساماندهی فعالیت دهیاران، ایجاد مجتمع‌های دهیاری و تمرکز فعالیت چند روستا در قالب یک دهیاری است تا تضمین شغلی و حقوقی برای دهیاران ایجاد شود.

قادرمرزی با اشاره به مخالفت با طرح جدیدی درباره فعالیت دهیاران، گفت: در این طرح 46 وظیفه جدید برای دهیاران تعریف شده بود که مخالف اجرای آن بودم.

وی به دلیل مخالفت خود با این طرح اشاره کرد و افزود: دهیاری شغل اصلی دهیاران نیست و دوری 4 ساله از شغل اصلی آنها و پرداختن صرف به امور دهیاری، موجب رکود شغلی می‌شود و پس از 4 سال عملا دهیارانی بیکار به جامعه باز می‌شوند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای ارتقای سه روستای بزرگ وینسار، مالوجه و قروچای به شهر گفت: درخواست اولیه در این باره در دولت قبلی به وزرات کشور اعلام شد.

قادرمرزی افزود: ضوابط جدیدی در دولت در دست طراحی است تا بر مبنای آن قابلیت تبدیل سکونتگاه‌ها به شهر تبیین شود.

وی تصریح کرد: مصمم هستیم تا این سه روستا در قالب این ضوابط به شهر ارتقا یافته و از خدمات و اعتبارات مناسب و در شان مردم خود بهره‌مند شوند.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هر روستایی که در اجرای طرح هادی، 50 درصد مشارکت داشته باشند، 50 درصد باقی مانده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین خواهد شد، افزود: تعامل، همراهی و مشارکت مردم در اجرای طرح های عمرانی زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت خواهد بود.

مردم از نمایندگان در حوزه مسئولیتی آنان درخواست داشته باشند

نماینده مردم قروه و دهگلان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از عوامل عدم توسعه کردستان، گذشته از ضعف مدیریتی حاکم در گذشته، مشغول کردن نمایندگان به کارهایی غیر از وظایف اصلی آنها بوده است، گفت: مردم به خاطر همین ضعف مدیریتی، کوچکترین مشکلات خود را به نماینده مجلس منعکس می‌کنند که این امر موجب شده است تا وظایف اصلی نماینده در حاشیه قرار گیرد.

قادرمرزی در پایان با تاکید بر اینکه رسیدگی به امور مردم وظیفه نماینده و همه مسئولان و مدیران است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هر کاری را در محدوده مسئولیت افراد از آنان خواست تا طرح‌های بزرگ توسعه‌ای برای منطقه دنبال شود.

انتهای پیام/79009/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول