اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کامیاران خبر داد

بازدید سالانه 2 هزار گردشگر خارجی از پالنگان

معاون فرماندار کامیاران با اشاره به آمار بالای گردشگران خارجی به روستای پالنگان، گفت: سالانه بیش از 2 هزار گردشگر خارجی از این روستا بازدید می‌کنند.

بازدید سالانه 2 هزار گردشگر خارجی از پالنگان

کریم پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای جذب گردشگری در این شهرستان، اظهار داشت: طبق آمار، ایران جزو 10 کشور اول در دارا بودن جاذبه‌های گردشگری در جهان است.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان کامیاران، افزود: وجود آثار و ابنیه‌های تاریخی، طبیعت بکر، بافت روستاها و دیگر جاذبه‌های گردشگری سبب ورود ظرفیت قابل توجه گردشگر به این شهرستان شده است.

معاون فرماندار کامیاران با ابراز امیدواری مبنی بر آمادگی برای ارائه خدمات بهتر گردشگری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان کامیاران در خصوص ارائه خدمات به مسافران نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارای وضعیت بهتری در سنوات گذشته بوده است.

پیری در خصوص اقدامات اسکان مسافران نوروزی، عنوان کرد: با هدف ارتقاء کیفیت اسکان بازدید از مسافرخانه‌ها، مهمانسراها، آماده‌سازی 10 مدرسه و آماده باش مهمانسرای ادارات برای مواقع لزوم، برای پذیرش مسافران صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آمادگی مرکز بهداشت و درمان برای ارائه خدمات بهداشتی، نیروی انتظامی برای حفظ امنیت و راهنمایی مسافران، هلال‌احمر در خصوص اقدامات امدادی، آموزش و پرورش برای اسکان مسافران از جمله اقدامات ادارات دخیل در ستاد تسهیلات نوروزی است.

پیری با اعلام ارتقای سطح امنیت این شهرستان طبق نظرسنجی صورت گرفته از خود مسافران، افزود: خوشبختانه کامیاران به تبع از کردستان جزو شهرستان‌های دارای امنیت بالا است.

معاون فرماندار کامیاران همچنین به اقدامات صورت گرفته برای معرفی جاذبه‌های شهرستان کامیاران اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا اقدام به راه‌اندازی دو کمپ در ورودی و خروجی شهر با هدف توزیع بروشور و نقشه‌های معرف نقاط دیدنی شهرستان می‌شود.

پیری تصریح کرد: تاکنون بیش از 20 هزار نقشه راهنمای شهرستان با هدف توزیع در میان مسافران را آماده کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش سطح انتظارات گردشگران، واگذاری صنعت گردشگری به بخش خصوصی با هدف ارتقاء کیفیت خدمات‌دهی به گردشگران یک ضرورت به شمار می‌آید.

معاون فرماندار کامیاران، روستای پالنگان را قطب گردشگری و مرکز توجه مسئولان در شهرستان دانست و اظهار داشت: طبق آمارها، این روستا هر روزه در ایام نوروز پذیرای بیش از 50 هزار گردشگر داخلی است.

وی با اشاره به آمار بالای گردشگران خارجی به این روستا، تصریح کرد: طبق آمار، این روستا سالانه پذیرای بیش از 2 هزار گردشگر خارجی است.

به  گفته معاون فرماندار کامیاران، مشکل اصلی این روستای هدف گردشگری بحث پارکینگ است که هر چه زودتر این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی، اقدامات صورت گرفته در این روستا را ناکافی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه روستای پالنگان یک قطب گردشگری شناخته شده است ارائه خدمات بهتر و فراهم کردن شرایط مناسب با هدف جلوگیری از هر گونه صدمات به بافت و طبیعت بکر و آثار تاریخی آن، نیازمند همت مسئولان استانی است.

پیری در پایان خانه‌های استیجاری راه‌اندازی شده در روستای پالنگان را با توجه به خیل بزرگ گردشگران نوروزی به آنجا را ناکافی دانست و افزود: در این راستا با هدف جذب بیشتر مسافران، کمپ‌های اقامتی با شیوه‌های متناسب با منطقه در این روستا راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/79018/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول