اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شادگان خبر داد

اجرای برنامه‌های گردشگری شادگان در ایام نوروز

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان از اجرای برنامه‌های ویژه این اداره در ایام نوروز خبر داد.

اجرای برنامه‌های گردشگری شادگان در ایام نوروز

ناظم ثبوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به اینکه مسافران و گردشگران باید خاطره‌ای خوش از سفر به این شهرستان داشته باشند، اظهار کرد: شادگان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی گردشگری است.

وی در ادامه از ایجاد بازارچه محصولات و فرآورده‌های لبنیاتی و تولیدات غذایی سنتی و صنایع دستی بومی در منطقه گردشگری صراخیه خبر داد و تصریح کرد: این بازارچه شامل عرضه انواع خرمای شادگان و محصولات آن، انواع تولیدات دستی ساکنان تالاب، شیرینی‌جات و شکلات محلی، فروش ماهی‌های تالاب به صورت زنده و تازه، پخت نان گرم در تنورهای سنتی توسط زنان ساکن تالاب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان تصریح کرد: در خصوص گردشگری نیز می‌توان از تجهیز جزیره گردشگری قبل از ایام نوروز بر اساس معماری سنتی و با استفاده از نیزارهای تالاب اشاره کرد.

وی اضافه کرد: آماده کردن اکیپ‌های قایقرانی با لباس‌های محلی و راه اندازی نمایشگاه‌های عرضه پوشاک محلی از دیگر برنامه‌های این اداره است.

ثبوتی ادامه داد: تشویق کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی عازم دیگر شهرهای استان به دیدار از این منطقه به منظور  معرفی تالاب بین المللی شادگان و نیز ایجاد پویایی و تحرک ساکنان تالاب در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی از دیگر برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی در پایان از دیگر برنامه‌های این اداره به ایجاد و راه اندازی دهکده گردشگری منطقه گردشگری روستای «رگبه» با ایجاد زیرساخت‌های ساختمانی روستایی کاملا سنتی و با استفاده از سازه‌های نیزارهای تالاب و خشت و گل اشاره داشت و عنوان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای استقبال از نوروز و مسافران و میهمانان نوروزی در این شهرستان توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان در نظر گرفته شده است و به موقع اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/72001/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول