اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

محدودیت توسعه فضای سبز در آپارتمان‌ها از بین برود

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در مسیر توسعه فضای سبز در آپارتمان‌ها باید از بین برود و خود مردم راغب به کاشت نهال و گل در این محدوده باشند.

محدودیت توسعه فضای سبز در آپارتمان‌ها از بین برود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و توسعه فضای سبز در اردبیل اظهار داشت: اهمیت توسعه فضای سبز به حدی است که بخش عظیمی از مشکلات جامعه ما و بسیاری از بیماری‌ها و افسردگی‌ها مربوط به فقر و کمبود در این حوزه است که باید به شکل منطقی این فقر برطرف شده و احیای منابع طبیعی ارزشمند را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: توسعه شهرها در طول تاریخ بشر را با فاجعه بزرگ دوری از طبیعت مواجه کرده و در نتیجه آن نشاط و شادابی در زندگی بشر یا به کلی ریشه‌کن شده یا به حداقل رسیده است.

سرداری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: زمانی که بشر متوجه این فاجعه شد از گسترش طولی و عرضی شهرها جلوگیری کرد و با مرتفع‌تر کردن ساختمان‌ها بر آن شد تا فضای بیشتری برای طبیعت نگهدارد اما این اقدام نیز منجر به بازگرداندن نشاط به جامعه انسان‌ها نشد تا اینکه امروز در شهری چون تهران با وضعیت بغرنج آلودگی هوا و تراکم ساختمان‌ها زندگی برای افراد سالمند و مبتلا به انواع بیماری‌های تنفسی و قلبی به مراتب مشکل‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل اضافه کرد: برنامه‌ریزان شهری جهت بازگرداندن شادی و نشاط به زندگی شهروندان تصمیم گرفتند بخش حیاط را جهت کاشت درخت و فضای سبز در ساختمان ها احیاء کنند.

وی بیان کرد: به همین دلیل بشر چاره‌ای جز اهمیت دادن به درخت ندارد و در حال حاضر نیز انتظار داریم هر ساختمانی که در شهر احداث می‌شود بخشی از آن برای فضای سبز اختصاص یابد تا شهروندان حداقل بتوانند به بخشی از نشاط و شادابی موجود در ساختمان‌های قدیمی دست یابند.

انتهای پیام/62006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول