اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش عالی جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

سرانه فضای سبز مشهد 11 متر مربع است

رئیس مرکز آموزش عالی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز مشهد 11 متر مربع است، گفت: سرانه فضای سبز در جهان 20 متر مربع است.

سرانه فضای سبز مشهد 11 متر مربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین توکلی ظهر امروز در مرکز رشد و فناوری مجموعه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در جمع مسئولان و دانشجویان اظهار داشت: مسئولین کلان‌شهرهای دنیا به علت وجود آپارتمان و فضای شهری بی‌روح تلاش می‌کنند فضای سبز شهرها را افزایش دهند از این رو سرانه فضای سبز در جهان 20 متر مربع است.

وی ادامه داد: اهمیت و کاربرد استفاده از گیاهان در جوامع بسیار زیاد است به طوری که پاکیزگی هوا، تولید چوب و سایر محصولات از جمله کارکردهای مهم آنها به شمار می‌رود.

توکلی با بیان اینکه هر هکتار جنگل در هر سال 5 تن اکسیژن تولید می‌کند، تصریح کرد: انسان نیازمند تنفس هوای سالم است بنابراین باید به افزایش کاشت درخت و فضای سبز در هر بخش از شهر توجه ویژه شود.

رئیس مرکز آموزش عالی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به این نکته که نبود فضای سبز کافی در هر منطقه باعث افزایش هوای گلخانه‌ای می‌شود، گفت: با وجود میزان بالای گازکربنیک در هوا، نور خورشید co2 محیط را جذب کرده و با امواج حاوی طول موج بالا به جو بازمی‌گردد که این امر باعث ایجاد اثرات گازهای گلخانه‌ای در هوا شده و اقلیم را تغییر می‌دهد که نتیجه آن عدم بارش برف و باران در طول سال است.

وی کاشت درخت را با اهمیت دانست و افزود: این موضوع باعث کاهش اثرات گلخانه‌ای شده و اقلیم را نیز به شکل طبیعی و بدون تغییر در هر منطقه حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول