اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در دنیا صورت گرفت

بررسی اثر میدان مغناطیسی بر سلول‌های بنیادی در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اثر مغناطیسی را در تکثیر و تمایز سلول‌های بنیادی مورد بررسی قرار داده‌ایم که این امر برای نخستین بار در دنیا در شیراز صورت می‌گیرد.

بررسی اثر میدان مغناطیسی بر سلول‌های بنیادی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد ‌هادی ایمانیه صبح امروز در سومین کنگره کشوری افق‌های نوین در توانبخشی اظهار داشت: به یقین دانشجویانی که در دوران دانشجویی نسبت به شهر و دانشگاه خود دغدغه دارند، مدیران و اساتید برجسته آینده خواهند بود.

وی اضافه کرد: یکی از ضعف‌ها در کنگره‌ها در کل کشور این است که بعد از پایان کنگره هر چیزی فراموش تا کنگره بعدی فراموش می‌شود و از دوستانی که برای برگزاری این کنگره زحمت کشیده‌اند خواهش می‌کنم که سنت‌شکنی کنند و نگذارند که این برنامه بعد از پایان به دست فراموشی سپرده شود و مقاله‌ها و مطالب برای پیشرفت علمی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه دبیر اجرایی این همایش بیان کرد: 150 مقاله به این کنگره ارسال شده و به کیفیت مقاله‌ها بیشتر از تعداد آنها اهمیت داده شده است.

ایوب ملا اضافه کرد: در این کنگره دو کارگاه با عنوان تنبلی اجتماعی و طراحی مطالعات علمی تشکیل می‌شود که در حوزه توانبخشی است.

وی گفت: هدف اصلی این کنگره بحث آموزش در پژوهش است که در کشور، معیار تعداد مقاله بوده و سعی کرده‌ایم در این کنگره با آموزش و نقد و بررسی‌ها سطح فرهنگی پژوهش را بالا ببریم.

در حاشیه این کنگره ملی دور روزه عضو هیئت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه شیراز ابراز داشت: اثر یک میدان مغناطیسی را در تکثیر و تمایز سلول‌های بنیادی مورد بررسی قرار داده‌ایم که این امر برای نخستین بار در دنیا صورت می‌گیرد.

کرامت‌الله عباسی‌نیا ادامه داد: اگر تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی جواب مثبتی بدهد، در آینده می‌تواند باعث بهبود فعالیت‌های حرکتی سلول‌های از بین رفته در مغز شود و به بیماران سکته مغزی کمک کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر میدان مغناطیسی که مربوط به بخش توانبخشی می‌شود در آزمایشگاه‌ سلول‌های بنیادی در دانشکده پزشکی شیراز در مرحله آزمایش است.

این متخصص گفت: میدان مغناطیسی که روی مغز تاثیر می‌گذارد باعث تکثیر سلول‌های بنیادی بیش از حالت معمول می‌شود و مهم‌ترین مسئله در این موضوع کنترل این سلول‌ها و برای جلوگیری از سرطانی شدن آنها است که امیدواریم بتوانیم به نتیجه‌های خوبی برسیم.

عباسی‌نیا تصریح کرد: در جریان این آزمایش‌ها از اساتید برجسته‌ای مانند دکتر آذری که فوق تخصص سلول‌های بنیادی و در حال حاضر در آمریکا است اما روزانه با ایشان در ارتباط هستیم استفاده می‌کنیم و آزمایشات میدان مغناطیسی را پیش می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: تا به حال این آزمایش‌ها روی حیوان بوده و در سه گروه یک هفته‌ای و دو هفته‌ای با دو نوع فرکانس انجام شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه شیراز افزود: مهم‌ترین مسئله ما خرید مواد آزمایشگاهی است که به سختی تهیه می‌کنیم و همین باعث بالا رفتن هزینه‌های آزمایش شده و گاهی نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول