اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز نام‌نویسی برای اهدای سلول‌های بنیادی در مشهد

رئیس ستاد پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز نام‌نویسی برای اهداء سلول‌های بنیادی خبر داد.

آغاز نام‌نویسی برای اهدای سلول‌های بنیادی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی قاسمی با اشاره به اینکه ‌گروه زیادی از بیماران به دلیل ابتلا به بیماری‌های سرطان، نقایص ژنتیکی، ارثی و نقص ایمنی نیاز به پیوند مغز استخوان دارند، اظهار داشت:‌ بهترین دهنده پیوند خواهر، برادر و خویشاوندان نزدیک است و برای انجام پیوند باید سیستم HLA در فرد دهنده و گیرنده یکسان باشد و فقط 25 درصد بیماران ممکن است دهنده پیوند مناسب خویشاوند داشته باشند.

رئیس بخش پیوند مغز استخوان مرکز دیالیز و پیوند اعضاء بیمارستان منتصریه مشهد با اشاره به اینکه 75 درصد این دسته از بیماران، نیازمند اهداکنندگان سلول‌های بنیادی غیر خویشاوند هستند، خاطر نشان کرد:‌‌ به همین دلیل تصمیم بر آن شد که به منظور تامین اطلاعات ژنتیکی و با توجه به وضعیت ژنتیکی استان کار ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از HLA افراد دهنده داوطلب که تمایل به اهداء سلول‌های بنیادی خود دارند، انجام شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سطح جهان بانک سلول‌های بنیادی فعال است اما متاسفانه یکی از مشکلات این است که دسترسی به این بانک‌ها برای ما آسان نیست و مسئله بعدی هزینه‌های بالای اهداء سلول‌های بنیادی از طریق بانک‌ها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه از دهنده پیوند، عضوی گرفته نمی‌شود بلکه از سلول‌های بنیادی آنها استفاده خواهد شد، تصریح کرد: شرکت در این برنامه کاملاً به صورت داوطلبانه و بدون هیچ هزینه‌ای است و داوطلبان در هر زمان می‌توانند از ادامه شرکت در برنامه انصراف دهند.

رئیس ستاد پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه داوطلبان برای نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی http://researches.mums.ac.ir/sites/stemcell/Lists/List/newform.aspx مراجعه کنند، اظهار داشت: در زمان ضروری از داوطلب خواسته می‌شود برای انجام یک آزمایش ساده خون به بیمارستان منتصریه مراجعه کند تا بتوان اطلاعات ژنتیکی وی را به ثبت رساند.

انتهای پیام/2202/ق‌/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول