اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری:

30 گروه آزاد کوهنوردی در چهارمحال و بختیاری فعال است

رئیس هیئت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر افزون بر 30 گروه آزاد کوهنوردی این استان مشغول به فعالیت هستند.

30 گروه آزاد کوهنوردی در چهارمحال و بختیاری فعال است

فرهاد بهمنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: در روزهای طولانی زمستان با تشکیل دیواره‌های یخی و یا آبشارهای یخی امکان یخ‌نوردی در استان نیز فراهم می‌شود، در این راستا آبشار یخی پیرغار در روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان قابلیت یخ‌نوردی دارد.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق استان دیواره‌های ورزشی با طول 50 تا 199 متر وجود دارد، گفت: این دیواره‌ها به صورت مصنوعی رول‌کوبی شده‌اند و در شهرهای بروجن، فرادنبه، شهرکرد، سامان و هفشجان موجود است.

بهمنی با بیان اینکه بیش از 38 نفر از کوهنوردان استان توانسته‌اند به قلل برون مرزی صعود کنند، خاطرنشان کرد: کوهنوردان به رشته کوه‌های آرارات ترکیه، کلیمانجارو، مراپیک در نپال و کوه‌های البروس در کشور روسیه صعود کرده‌اند.

رئیس هیئت کوهنوردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 30 گروه آزاد کوهنوردی در این استان، یادآور شد: رشته کوهنوردی سالم و روحیه‌ساز است و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌توانند با عضویت در این گروه‌ها قلل استان را فتح کنند.

این مسئول از وجود 10 دیواره سنگ نوردی در شهرهای مختلف این استان خبر داد و اذعان داشت: سنگ نوردی سالنی در سه رشته سرعت، سختی مسیر طولانی و کوتاه در استان فعال است، به طوریکه تاکنون در رشته ورزشی سنگ‌نوردی خواهران مقام‌های با ارزشی کسب شده است.

انتهای پیام/68006/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول