اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو خبر داد

خسارت 7 میلیارد ریالی سیل در ماکو

فرماندار ماکو از خسارت 7 میلیارد ریالی سیل به اماکن و ابنیه‌های شهری و روستایی ماکو در طول امسال خبر داد.

خسارت 7 میلیارد ریالی سیل در ماکو

حمید احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بلایای طبیعی همواره به عنوان سوانح غیر قابل گریز مطرح می‌شود، در حالی که می‌توان با انجام اقدامات لازم از خسارات ناشی از وقوع این بلایا کاست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، سیل و زلزله را عمده بلایای طبیعی مورد تهدید این شهرستان در طول سال‌های گذشته اعلام کرد و گفت: این سوانح و بلایای طبیعی در صورت وقوع خسارات مالی و جانی متعددی به افراد و اراضی کشاورزی و محصولات باغی وارد می‌کنند.

احمدیان در همین راستا از وارد شدن خسارات 7 میلیارد ریالی بلایای طبیعی مختلف به اماکن و ابنیه‌های شهری و روستایی ماکو در طول امسال خبر داد و گفت: امسال عمده خسارات وارد شده به اماکن و اشخاص، بر اثر وقوع سیل در این شهرستان بوده است.

فرماندار ماکو با اشاره به آمادگی نیروهای هلال احمر برای پوشش امدادی حوادث طبیعی مختلف، گفت: با کمک این نیروها مواد غذایی و امکانات اولیه نیز به هنگام وقوع حوادث در میان حادثه‌دیدگان به سرعت توزیع می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خسارات ناشی از وقوع بلایای طبیعی قابل پیشگیری است، گفت: به عنوان مثال برای مقابله با به راه افتادن سیل در این شهرستان، با ایجاد داکت‌های خاکی و لایروبی مسیل‌های سیل اقدامات پیشگیرانه مختلفی صورت گرفته است.

احمدیان همچنین با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله تأکید کرد و گفت: در راستای مقابله با خسارت‌های ناشی از زلزله، تسهیلات بانکی لازم به افراد در زمینه مقاوم‌سازی اماکن شهری و روستایی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول