اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد

امکان پیشگیری خسارات ناشی از پدیده‌های مخرب جوی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیشگیری خسارات ناشی از پدیده‌های مخرب جوی با اعلام به موقع اطلاعات هواشناسی امکان‌پذیر است.

امکان پیشگیری خسارات ناشی از پدیده‌های مخرب جوی

فرخ مطلبی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به فعالیت ادارات هواشناسی سینوپتیک آذربایجان غربی، اظهار داشت: این ادارات به صورت شبانه‌روزی و به فاصله زمانی یک ساعت، 20 پارامتر جوی را اندازه‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: این ادارات و ایستگاه‌ها به منظور ایمنی ناوگان هوایی، دریایی و زمینی و همچنین تهیه نقشه‌های هواشناسی و صدور پیش‌بینی‌های کوتاه و بلند مدت اطلاعات خود را به مراکز ملی و بین‌المللی مخابره می‌کنند.

مطلبی‌فر با اشاره به پیشگیری از خسارت ناشی از پدیده‌های مخرب جوی مانند سیل، طوفان، آلودگی هوا، سرمازدگی و ...، تصریح کرد: پیشگیری از خسارات ناشی از این حوادث با اعلام به موقع اطلاعات هواشناسی امکان‌پذیر است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی به فعالیت بخش کشاورزی در ایستگاه کهریز ارومیه و میاندوآب اشاره کرد و افزود: این مراکز علاوه بر تهیه اطلاعات پایه برای بخش کشاورزی، تحقیقات در مورد سازگاری گونه‌های مختلف گیاهی با آب و هوای منطقه، در تعیین مناسب‌ترین زمان کاشت، داشت، برداشت، زمان سم پاشی، کود دهی و کاهش خسارات جوی ناشی از سرمازدگی و آفت فعالیت می‌کنند.

وی از تشکیل جلسه تبادل نظر کارشناسان هواشناسی و کشاورزی هر سه یا چهار روز یک بار خبر داد و اذعان داشت: در این جلسات اوضاع جوی در روزهای آینده بررسی و توصیه لازم هواشناسی کشاورزی در بخش کشاورزی صادر و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/61010/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول