اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

سهل انگاری در مدیریت پسماندها در ایام نوروز قابل قبول نیست

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: نباید در آستانه سال نو و ورود مسافران نوروزی در مدیریت پسماند روستایی و شهری سهل انگاری شود.

سهل انگاری در مدیریت پسماندها در ایام نوروز قابل قبول نیست

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: پسماند روستایی مشکلات زیادی را در این استان به وجود آورده است، به ویژه در مبادی ورودی شهرها و جاهایی که مسافران به شهر وارد می‌شوند با مشکلات بیشتری روبه‌رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از تلنبار کردن زباله‌ها و آتش زدن آن باید به طور جدی خودداری شود، ادامه داد: بخشداران و دهیاران باید به این موضوع توجه کرده و در حفاظت از محیط زیست کارشناسان این مجموعه را یاری کنند.

عباس‌نژاد با اظهار به اینکه همه نهادها باید در این ارتباط احساس مسئولیت کنند، اضافه کرد: تلنبار زباله علاوه بر اینکه طبیعت را زشت و نازیبا می‌کند، منجر به نفوذ شیرابه‌ها به سفره‌های آب زیرزمینی شده و آنها را آلوده می‌کند.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی با اظهار به اینکه تاکنون با این معضل با تسامح و اغماض کنار آمده‌ایم، ادامه داد: چنانچه کوتاهی و غفلت‌ها به انجام وظایف قانونی تداوم یابد از ماده 680 قانون مجازات اسلامی استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از این ضمانت اجرای قانونی مشکلاتی را برای بخشداران و دهیاران به دنبال دارد، اضافه کرد: تاکنون با تذکر و خواهش کردن رفع این مسائل را خواسته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دراین ‌راستا با بخشداران نامه‌نگاری نیز شده است، ادامه داد: اتفاقات ناهنجار پیرو انباشت زباله را منعکس کرده و رفع مشکل را خواسته‌ایم ولی عکس‌العملی مناسب دیده نشد.

وی با اظهار به اینکه بخشداران در ارتباط با وظایف و مسئولیت‌های خود در حوزه مدیریت بحران توجیه نشده‌اند، ادامه داد: ماده 680 به موضوع تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی مربوط می‌شود که در صورت نیاز از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول