اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اعلام کرد

افزایش ۲۵ درصدی پسماند اصفهان در روزهای پایانی سال

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در روزهای پایانی سال به دلیل خانه تکانی و افزایش خرید حجم شهروندان، پسماند شهر ۲۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۵ درصدی پسماند اصفهان در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، تیمور باجول با اشاره به 52 غرفه کانکس بازیافت در شهر اصفهان اظهار داشت: 18 ایستگاه ثابت جمع آوری بازیافت نیز در شهر وجود دارد و مأموران بازیافت به صورت هفتگی برای جمع‌آوری بازیافت به درب منازل شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر این که تفکیک پسماند تر از پسماند خشک مشکلات زیست محیطی شهر را کاهش می‌دهد عنوان کرد: تفکیک پسماند خشک از پسماند تر بدون تردید هزینه‌های شهر را کاهش می‌دهد و ارزش افزوده به همراه دارد.

باجول با اشاره به این که اکنون 1500 نفر برای جمع آوری بازیافت در شهر اصفهان فعال هستند افزود: جمع آوری مواد بازیافتی در ایجاد اشتغال نیز تأثیر دارد.

وی از آمادگی این سازمان برای جمع آوری اقلام حجیم شهروندان در روزهای پایانی سال به صورت رایگان خبر داد و بیان کرد: شهروندان با تماس با شماره تلفن 5314757 و تماس با مرکز 137 می‌توانند جمع آوری اقلام حجیم و بلااستفاده را از این سازمان درخواست کنند و حمل این اقلام هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها به همراه ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با بیان این مطلب که با همکاری کمیته فرهنگ شهروندی، روابط عمومی، شهرداری مناطق 15 گانه، 35 جشن در مناطق شهر برگزار می‌شود ادامه داد: در این جشن‌ها آموزش و فرهنگ سازی در زمینه جمع آوری و تفکیک پسماند مورد توجه قرار گرفته است همچنین شهروندان می‌توانند با تحویل بازیافت به غرفه‌های بازیافت، بلیت جشن را دریافت کنند.

این مسئول اضافه کرد: 85 درصد از 950 تن پسماندی که روزانه از سطح شهر جمع آوری شده پردازش می‌شود و 15 درصد آن برای تبدیل به انرژی الکتریکی ذخیره می‌شود و به همین منظور 30 میلیارد تومان نیز به احداث نیروگاه زباله سوز در سال آینده اختصاص یافته است.

باجول از جمع آوری 50 هزار تن مواد بازیافتی در 11 ماه گذشته خبر داد و اذعان داشت: اگر این پسماند خشک وارد پسماند تر می‌شد به 50 هزار متر مکعب زمین برای دفن آن نیاز بود.

وی از تولید 60 هزار تن کود کمپوست در این شهر سخن به میان آورد و گفت: اگر میزان کود کمپوست تولیدی را به 50 هزار تن مواد بازیافتی اضافه کنیم 110 هزار تن از مواد پسماند در اصفهان به چرخه استفاده بازگشته است.

انتهای پیام/2301/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول