اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س)

پرستاران کوهبنانی تجلیل شدند

همزمان با سالروز میلاد پر از خیر و برکت قهرمان فصاحت و بلاغت، مظهر مهربانی و عطوفت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار از پرستاران کوهبنان تجلیل شد.

پرستاران کوهبنانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با سالروز میلاد پر از خیر و برکت  قهرمان فصاحت و بلاغت، مظهر مهربانی و عطوفت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی به همراه خبرنگاران خبرگزاری فارس و صدا و سیما با حضور در مرکز اورژانس کوهبنان از پرستاران تجلیل کردند.

در ابتدای این مراسم امام جمعه موقت کوهبنان با تبریک ایام فرخنده ولادت حضرت زینب (س) و هفته پرستار، بیان داشت: اگر صبر و پرستاری حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا نبود، فرهنگ عاشورا متجلی نمی‌شد و شاید امروز دیگر نامی از حماسه عظیم عاشورا نبود.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی از پرستاران به عنوان فرشته نجات بیمار و پیام‌آوران نظام سلامتی  یاد کرد و افزود: بهترین عامل نجات بیماران در لحظه‌های بحرانی  حضور ذهنی  و سرعت عمل پرستار است که باید در این راستا پرستاران سعه‌صدر داشته باشند.

وی گفت: پرستاران جزو کارآمدترین عوامل تولید سلامت در جامعه هستند و زحمت، صبر و متانت آنها ارتباط مستقیم با بیمارانی دارد که با دستان مهربان و توانمند پرستاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبودی خود را به دست می‌آورند.

همچنین فرماندار کوهبنان در این آیین گفت: روز ولادت شیر زن واقعه کربلا که توانست با پیام‌رسانی، شایستگی زنان را در تاریخ آن هم در کارزار جنگ  به منصه‌ ظهور رسانده و ضامن بسیار خوبی برای بقای اسلام باشد و به بهترین نحو ممکن  از بازماندگان حادثه‌ تلخ عاشورا مراقبت و پرستاری کند روز پرستار نامیده شده‌ است، لذا پرستاران باید به خود ببالند که رهرو راه چنین بانوی بزرگواری هستند.

منصور متقی بیان داشت: تجلیل از اسطوره پرستاری حضرت زینب (س) و تقویت روحیه زینب‌گونه در پرستاران از جمله اهداف نامگذاری روز پرستار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: پرستارانی که در دوران سی و پنج سال استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنایت به توصیه‌ها و منویات حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری طی هر زمان و مکانی خدمات قابل توجهی را در این نظام داشته‌اند باید به بهترین نحو مورد توجه قرار گیرند.

متقی خاطر نشان کرد: امید است آن طور که باید این قشر سخت‌کوش و سفیدپوش عرصه سلامت به وظایف خود عمل کرده و اجر و پاداش خود را از خداوند منال خواستار باشند.

وی گفت: پرستاران طی هشت سال دفاع مقدس به رغم کمبودها و مشکلات به صورت خالصانه و بی‌ریا در کنار رزمندگان مجروح ایستادند و سختی‌های بسیار زیادی را تحمل کردند و تعدادی از آنها به درجه رفیع شهادت و جانبازی نائل شدند.

فرماندار کوهبنان اظهار داشت: برخورد محبت‌آمیز پرستاران و پزشکان در درمان بیماران بسیار مؤثر است، اما زحمات این عزیزان به هیچ طریقی قابل جبران نیست و مردم سعی کنند با برخورد مناسب خستگی  را از تن پرستاران به در آورند.

متقی تصریح کرد: محبت و عشق پرستار به بیمار باید جایگزین دستورالعمل اداری شود، لذا پرستاران که سفیران سفی پوش سلامتی هستند باید با این تفکر به بیماران خود بنگرند و به آنها خدمت کنند.

وی ب‍‍ا ب‍رش‍م‍ردن‌ وی‍ژگ‍ی‌ه‍‍ا‌ی ‌ع‍ب‍‍ادت، ‌آگ‍‍ا‌ه‍‍ی، ‌ع‍ل‍م‌ و ص‍ب‍ر ح‍ض‍رت‌ زی‍ن‍ب‌ (س‌) ‌از پ‍رس‍ت‍‍ار‌ان‌ خ‍و‌اس‍ت‌ ت‍‍ا‌ ای‍ن‌ ص‍ف‍‍ات‌ ر‌ا در ح‍رف‍ه‌ خ‍ود ت‍ق‍وی‍ت‌ ک‍ن‍ن‍د تا همواره محبوب قلوب مردم باشند و در درگاه الهی نیز از بهترین خیرات و برکات بهره‌مند شوند.

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان نیز  اظهار کرد: امروز حضرت زینب (س) اسوه صبر، پرستاری و سرمشق تمام پرستاران عالم است، لذا الگو‌گیری جامعه پرستاران از بزرگ پرستار عالم حضرت زینب (س) یک امر لازم است.

حسین اکبری ب‍‍ا ‌اش‍‍اره‌ ب‍ه‌ ‌آی‍‍ات‌ و رو‌ای‍‍ات‌ ک‍ه‌ ن‍ج‍‍ات‌ ج‍‍ان‌ ی‍ک‌ ‌ان‍س‍‍ان‌ ر‌ا ن‍ج‍‍ات‌ ‌ه‍م‍ه‌ ‌ان‍س‍‍ان‍‍‌ه‍‍ا م‍‍ی‌د‌ان‍د، ابراز داشت: چ‍ن‍‍ان‍چ‍ه‌ ک‍‍ار‌ه‍‍ا‌ی ما در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی ب‍ر‌ا‌ی‌ رض‍‍ا‌ی‌ خ‍د‌ا ب‍‍اش‍د، ‌اث‍ر ‌آن‌ م‍ض‍‍ا‌ع‍ف‌ و ن‍م‍‍ای‍‍ان‌تر م‍‍ی‌‌ش‍ود، لذا کار پرستاری  از نظر دینی بسیار با ارزش است و حقوق و مسائل اداری و مالی  نباید منزلت معنوی  پرستاران را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی گفت: حضرت زینب (س) نه تنها پرستار جسم و روح بلکه حافظ و پرستار میراث گران‌بهای اسلام  و حادثه عظیم عاشورا بود و اینجاست که پرستاران باید با الگو قرار دادن این بانوی بزرگ در راه انجام رسالت عظیم خود تلاش چشمگیری انجام دهند تا مورد لطف و عنایت حضرت حق قرار گیرند.

وی تصریح کرد: پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه سلامت و بهداشت  در جامعه هستند، لذا برخورد بیمار و همراه آنها باید به گونه‌ای باشد که دلسردی را در بین این قشر عزیز و زحمتکش به وجود نیاورد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود از طرف دفتر امام جمعه و آموزش و پرورش کوهبنان به پرستاران تقدیم و از خدمات آنها تجلیل شد.

انتهای پیام/80012/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول