اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر ولی‌فقیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

هدف از نامگذاری روز پرستار، تقویت روحیه زینب‌گونه در پرستاران است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تجلیل از اسطوره پرستاری حضرت زینب(س) و تقویت روحیه زینب‌گونه در پرستاران از جمله اهداف نامگذاری روز پرستار است.

هدف از نامگذاری روز پرستار، تقویت روحیه زینب‌گونه در پرستاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سیدحسن سیدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار داشت: در روایات آمده خداوند تبارک و تعالی اگر بخواهد به بنده‌ای خیر برساند حوائج مردم را به دست او واگذار می‌کند.

وی تصریح کرد: جایگاه عظیم پرستاران در طول تاریخ، اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص و معین است.

وجود 140 دانشکده پرستاری در سطح کشور

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اذعان داشت: در حال حاضر 140 دانشکده پرستاری در کشور وجود دارد که سالانه 7 هزار پرستار فارغ‌التحصیل می‌شوند.

سیدی با بیان اینکه نباید تنها به شعار دادن بسنده کنیم، گفت: بخشی از مسائل اخلاقی، رفاهی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را خود مردم و مسئولان رقم می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت اشتغال زنان باید ساماندهی شود، افزود: باید وضعیت شغلی زنان را از آقایان جدا دانست، چراکه توانایی‌های زنان نسبت به مردان کمتر و روحیه آنها لطیف‌تر است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند متذکر شد: کار کردن زنان در شیفت شب باید بررسی شده و با دادن حقوق اضافه به بانوان آنها را تشویق و ترغیب به کار در شیف شب نکنند.

سیدی ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال از این ماجرا بهتر است تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود زیرا محیط کار زنان و جامعه آنها با پول سازگاری ندارد.

وی یادآور شد: هدف از نام‌گذاری روز پرستار از یک جانب به دلیل تجلیل از اسطوره پرستاری حضرت زینب(س) و از جانب دیگر تقویت روحیه زینب‌گونه در پرستاران است.

حضور فعال پرستاران در جبهه‌های جنگ

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: پرستاران تنها قشری بودند که به طور مستمر در جبهه‌های جنگ حضور فعال داشتند و جان بسیاری از همنوعانمان را نجات دادند.

سیدی خاطرنشان کرد: امید است آن طور که باید این قشر سخت‌کوش و سفیدپوش عرصه سلامت به وظایف خود عمل کرده و اجر و پاداش خود را از خداوند منان خواستار باشند.

انتهای پیام/69017/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول