اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد

کمبود رده‌های پایین پرستاری در قم

رئیس اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از مشکلات جامعه پرستاران کمبود رده‌های پایین پرستاری است و حل این مشکل موجب می‌شود که رضایتمندی پرستاران افزایش یابد.

کمبود رده‌های پایین پرستاری در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عزت‌الله براتی پیش از ظهر امروز در جشن روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه عنوان شعار امسال «تحول اداری، خدمت انقلابی و مدیریت جهادی» است گفت: تشکل و معاونت پرستاری تمام تلاش خود را برای پیگیری مشکلات پرستاران انجام می‌دهد.

وی از ارتقاء دفتر پرستاری به مدیریت پرستاری خبر داد و گفت: با ارتقاء دفتر پرستاری به مدیریت پرستاری ارزش و جایگاه پرستاران افزایش می‌یابد.

رئیس اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه یکی از مشکلات پرستاران محاسبه و چینش نیروی انسانی و کمبود نیرو است عنوان کرد: در قم 1272 تخت و 1247 نیروی پرستار وجود دارد که نشان می‌دهد که پرستاران با حداقل نیرو به کار خود ادامه می‌هند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم جزو نخستین دانشگاه‌هایی است که ارتقا بهره وری را از سال 90 اجرا می‌کند.

براتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم نخستین دانشگاهی بود که از ظرفیت دانشجویی استفاده کرد بیان داشت: از نیمه‌های سال 90 با کمبود نیرو مواجه شدیم و با استفاده از ظرفیت کار دانشجویی توانستیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 نفر از دانشجویان در مراکز درمانی کار می‌کنند گفت: استفاده از ظرفیت دانشجویی علاوه بر حل مشکل نیرویی موجب افزایش تجربه دانشجویان می‌شود.

رئیس اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بحث جذب نیروهای طرحی بیان کرد: این طرح موجب شد که 75 نفر از نیروهای طرحی به چرخه درمان بیایند و مقداری از مشکل کمبود نیرو حل شود.

وی با اشاره به انجام امور پرستاری در منزل توسط افراد غیر حرفه‌ای مطرح کرد: انجام خدمات پرستاری در همه جا باید علمی باشد.

براتی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند مقداری مشکل نیرو را حل کند بحث استفاده از سربازان پرستار است که می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به بحث عدم تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد: در اکثر حرفه‌ها تعرفه گذاری وجود دارد و در حرفه پرستاری نیز این کار باید انجام شود و ما می‌توانیم با عملیاتی کردن این طرح رضایت‌مندی را افزایش دهیم.

رئیس اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات جامعه پرستاران کمبود رده‌های پایین پرستاری است و حل این مشکل موجب می‌شود که رضایتمندی پرستاران افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها در حرفه پرستاری کم است گفت: با توجه به بازار داغ کمبود نیرو بازرسی‌ها کمرنگ شده است و نیروهایی که کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند خیالشان راحت است که به علت کمبود نیرو می‌توانند در کار خود بمانند.

براتی بیان کرد: باید تسهیلاتی ارائه بگیرد که در اورژانس پاسخگویی به بیمار توسط متخصص صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس‌ها باید امنیت و آرامش داشته باشند تاکید کرد: با استقرار نیروهای انتظامی باید امنیت پرستاران تأمین شود و اگر پرستار امنیت نداشته باشد نمی‌تواند به راحتی کار کند.

رئیس اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم عدم استفاده از فناوری‌های روز در حیطه پرستاری را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: فناوری‌های به روز می‌تواند کار پرستاران را ارتقاء دهد و از هدر رفتن وقت پرستاران جلوگیری کند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی پرستاران بیان کرد: از مسئولین درخواست داریم که به ابعاد معیشتی پرستاران توجه شود.

انتهای پیام/2258/ک40
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول