اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

دولت به دست‌های مرموز و مسموم در عرصه فرهنگی توجه کند

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: ارزش‌های دینی خط قرمز مردم و علما است بنا بر این دولت و دستگاه‌های فرهنگی باید به دست‌های مرموز و مسموم در عرصه فرهنگی توجه کند.

دولت به دست‌های مرموز و مسموم در عرصه فرهنگی توجه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: امروزه دغدغه مقام معظم رهبری، خبرگان ملت و علما و به ویژه مراجع عظام تقلید درباره مسائل فرهنگی کشور به حق بوده بنابراین باید مسئولان فرهنگی به خود بیایند که چه کار کردند و چه شده که عرصه فرهنگی باعث نگرانی و دغدغه جدی شده است.

وی افزود: دست‌های مرموز و مسموم با شعار آزادی و تساهل و تسامح مانند گذشته وارد عرصه فرهنگی شده‌اند و دوباره قلم‌هایشان را علیه ارزش‌های دینی و مقدسات به کار گرفته‌اند.

امام جمعه کازرون گفت: برخی در سخنرانی‌ها و مقالات خود به ترویج ابتذال و لاابالی‌گری برآمده و هنرپیشه‌های زمان طاغوت که  مقام معظم رهبری، علما و متدینان و نیز دلسوزان نظام اسلامی از آنان ناراحت هستند را تبلیغ می‌کنند.

خرسند تصریح کرد: ارزش‌های دینی خط قرمز مردم و علما بوده بنابراین ذره‌ای از این ارزش‌ها کوتاه نخواهد آمد و دولت و دستگاه‌های متولی فرهنگی به این دغدغه‌ها پایان دهند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و بیان داشت: معظم‌له در این دیدار وظایفی را برای مسئولان کشور در شرایط حساس کنونی تبیین و گوشزد فرمودند که امید می‌رود مسئولان به آن عمل کنند.

امام جمعه کازرون با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری و مجلس خبرگان در مسائل فرهنگی گفت: دولت که در رأس آن یک روحانی مبارز و انسانی متدین قرار دارد و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به دغدغه فرهنگی مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشند.

خرسند در ادامه 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید در سال 1358 به فرمان حضرت امام(ره) را گرامی‌داشت و افزود: توجه به خانواده شهدا و سرکشی از آنان یک وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی بوده بنابراین متدینان، پایگاه‌های مقاومت مساجد و مسئولان باید هر هفته در این زمینه برنامه داشته باشند.

وی از مسئولان خواست که به نیازهای خانواده‌های معظم شهدا توجه کنند و گلزار شهدا را به صورت یکی از زیباترین و مقدس‌ترین اماکن در بیاورند.

خطیب نماز جمعه کازرون از به‌هم ریختگی و نظافت نشدن گلزار شهدای سید محمد شهر کازرون انتقاد کرد و از شهرداری این شهر خواست نظافت گلزار شهدا را در برنامه خود داشته باشد.

خرسند بیان داشت: چند سالی است که بازسازی در گلزار شهدای سید محمد کازرون در حال انجام بوده اما این کار هنوز به پایان نرسیده و زیبنده شهری با یک‌هزار و 100 شهید گلگون‌کفن نیست که گلزار شهدای آن این‌گونه رها شده باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود هفته منابع طبیعی را گرامی‌داشت و تصریح کرد: درختکاری یک وظیفه دینی و انسانی بوده بنابراین همگی باید در بحث حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و فضای سبز توجه داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه کازرون از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی این شهرستان خواست جلو افراد سودجو و متجاوز به طبیعت و جنگل را بگیرند.

خرسند گفت: از قدیم شهر کازرون معروف به شهر سبز بوده بنابراین مسئولان و مردم به ویژه شهرداری این شهر باید در ایجاد محیطی سرسبز و خیابان و حتی کوچه‌هایی آراسته به درخت و فضای سبز کوشا باشند.

وی به جشن نیکوکاری اشاره کرد و از مردم درخواست کرد که با انفاق و کمک‌های خود دل مستمندان را در آستانه سال جدید خوشحال کنند و خنده‌ای بر لبان آنان بنشانند.

امام جمعه کازرون در پایان از برگزاری همایش بزرگداشت یادواره عالم محقق، مورخ و پژوهشگر معاصر مرحوم علامه شیخ علی دوانی در کازرون خبر داد و ابراز داشت: این یادواره با حضور رئیس قوه مقننه بعد از نماز مغرب و عشای 21 اسفند ماه آغاز و تا 22 این ماه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر ادامه دارد.

انتهای پیام/2448/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول