اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان فریدن:

سکوت فرهنگی مسئولان باعث گستاخی عده‌ای می‌شود

امام جمعه شهرستان فریدن گفت: سکوت فرهنگی مسئولان باعث گستاخی عده‌ای می‌شود.

سکوت فرهنگی مسئولان باعث گستاخی عده‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد طیبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته فریدن به مراسم تودیع و معارفه فرمانداران در هفته گذشته اشاره و از زحمات و تلاش‌های امیر هادی فرماندار سابق تقدیر و تشکر کرد و برای اسفندیار تاجمیری فرماندار جدید شهرستان فریدن آرزوی موفقیت و بهروزی نمود.

وی به شانزدهم اسفند ماه سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اشاره کرد و با تبریک این روز به پرستاران و با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شغل پرستاری آن را از شغل‌های بسیار شریف اعلام کرد و گفت: چنانچه انسان در این شغل به وظایف شرعی و انسانی خود عمل کند در جایگاه عبادت‌های درجه اول است.

طیبی به هفته احسان و نیکوکاری هم اشاره کرد و گفت: خانواده‌های محرومی در این شهرستان ساکن هستند که به علت بیماری وعدم اشتغال همسر و فرزندانشان در ثبت نام فرزندان به مدارس هم محدودیت دارند همه موظف هستند که اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص درخت کاری و حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت توسط هر ایرانی افزود: شعار هر ایرانی یک درخت شعار بسیار مناسبی برای حفظ و حراست از فضای سبز و منابع طبیعی است.

امام جمعه شهرستان فریدن به دیدار خبرگان ملت با رهبر معظم انقلاب و بیان وظایف مسئولین در این دیدار اشاره کرد و گفت: واقع بینی و دیدن نقاط قوت در کنار برخی نقاط ضعف، غفلت نکردن از ارزش‌ها، افتخار به نسل جوان  مؤمن، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و ملی، مرزبندی با استکبار، نترسیدن از دشمن، تربیت حرکت جهادی، توجه به فرهنگ دینی و انقلابی و گفتمان سازی از وظایف مسئولین در این برهه حساس از تحولات کشور و دنیا است که  باید مد نظر داشته باشد.

وی با تشکر از کسانی که در مقابل  یاوه گویی‌های دشمن موضع اتخاذ کردند، گفت: برای مردم سخت بود که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ایرانی‌ها را تحقیر کنند.

طیبی با استناد به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: ما هم از مسائل فرهنگی نگرانیم و دولت باید توجه بیشتری را در این حوزه باید داشته باشد.

وی به نظر برخی که می‌گویند هنر و فرهنگ را باید به اهلش سپرد اشاره کرد و گفت: این حرف خوبی است، اما همین شعار در زمان اصلاحات هم مطرح شد و نتایج آن را دیدیم، مثلاً «در بحث قصاص روزنامه‌ای این حکم قرآنی را زیر سوال برد، توقع این بود مسئولان عکس‌العمل نشان دهند ، این سکوت‌ها و تاییدها باعث گستاخی بعضی می‌شود.».

وی به نامه وزیر ارشاد که در این خصوص به رهبری معظم نوشتند اشاره کرد و گفت: انشاء الله که در عمل هم نشان دهند.

امام جمعه شهرستان فریدن توجه به جوانان و کسانی که در مقابل تهاجم فرهنگی دینشان را حفظ می‌کنند را امری ضروری بیان داشت و گفت: این جوانان هستند که اگر روزی خطری را متوجه کشور ببینند سینه سپر می‌کنند.

وی در خاتمه از مسئولین خواست تا فرمایشات رهبری را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان فریدن در خطبه اول نماز جمعه این هفته به خصوصیات بهشت و جهنم اشاره کرد و در خصوص صداقت گفت:  کسانی که ایمان بیاورند و مقاومت کنند و ایمانشان را به ثمن بحث نفروشند خدا برای آن‌ها وعده بهشت و درخت طوبی داده است.

انتهای پیام/2301/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول