اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

جنگل‌های مازندران باید بهره‌برداری گردشگری شوند

استاندار مازندران با اشاره به قدمت جنگل‌های مازندران، گفت: این طبیعت خدادادی باید برای مصارف گردشگری استفاده شوند.

جنگل‌های مازندران باید بهره‌برداری گردشگری شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، ربیع فلاح‌جلودار ظهر امروز در جمع نمازگزاران بهشهری، گفت: این شهرستان اکنون در چارچوبی قرار گرفته که می‌تواند ترسیم‌کننده توسعه درازمدت و یکی از شهرستان‌های توسعه‌یافته مازندران باشد.

وی با اشاره به اختصاص بالاترین بودجه مشخص‌شده بخش کشاورزی (450 میلیارد تومان) به استان مازندران به نسبت دیگر استان‌ها، اظهار داشت: این مهم با همکاری تنگاتنگ نمایندگان مازندران حاصل شد و کمک خواهد کرد تا کشاورزی مازندران از حالت فعلی بیرون بیاید.

استاندار مازندران تامین آب و زهکشی اراضی کشاورزی را از مهم‌ترین برنامه‌های بخش کشاورزی استان عنوان و خاطرنشان کرد: حدود 160 هکتار از اراضی مازندران قابلیت زهکشی دارند.

وی با اشاره به موقعیت مناسب گردشگری و میراث فرهنگی در مازندران به‌ویژه در بهشهر، افزود: استعداد گردشگری بی‌نظیری که در این نقطه از استان داریم حتی در اصفهان ندیدم، جنگل و دریا، میانکاله و عباس‌آباد، بسیار ارزشمند هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران، پروژه هشت میلیارد تومانی تله‌کابین بهشهر را تنها 10 درصد از استعدادهای گردشگری این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: حرکت خوبی در استان شروع شده که از جنگل‌ها به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از جنگل برای به دست آوردن چوب، اظهار داشت: این بهره‌برداری باید مختص درختانی باشد که شکسته یا دارای امراض هستند.

فلاح‌جلودار، عنوان کرد: تمام جنگل مازندران باید برای مصارف گردشگری استفاده شوند، این جنگل‌ها سابقه 60 میلیون ساله دارند و لازم است علمی و صحیح بهره‌برداری شوند.

استاندار مازندران در پایان سخنان خود از سرمایه‌گذاری‌های خوب ارزی در مازندران و اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی برای بستن قراردادهای تجاری حتی پیش از تدوین طرح‌ها گفت و افزود: آینده اقتصادی قابل قبولی پیش‎روی استان مازندران قرار دارد.

انتهای پیام/86001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول