اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند:

هدف اقتصاد مقاومتی معطوف کردن نگاه‌های اقتصادی به درون کشور است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید نگاه بین‌المللی در حوزه اقتصاد وجود داشته باشد، گفت: هدف از اقتصاد مقاومتی بیشتر معطوف کردن نگاه‌های اقتصادی به درون کشور است.

هدف اقتصاد مقاومتی معطوف کردن نگاه‌های اقتصادی به درون کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌باقر عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: حضرت زینب(س) در حادثه کربلا که یک جریان بسیار حساس بوده حضور فعال داشته‌اند بنابر این زنان باید در عرصه‌ سیاست حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: زندگی حضرت زینب(س) باید برای تمام زنان دنیا به عنوان الگو و اسوه شناخته شود.

امام جمعه بیرجند موقت اذعان داشت: اگر پرستاران به وظیفه خود به درستی عمل کنند، عملشان در تراز عبادت‌های درجه یک قرار می‌گیرد.

عبادی با بیان اینکه کشور ایران از نظر علمی به ویژه در عرصه‌های پزشکی دارای جایگاه رفیعی است، یادآور شد: با توجه به این موضوع بیمارستان‌های ما دچار کمبودهایی بوده و نسبت به خدمات‌رسانی به بیماران ضعیف عمل شده است.

وی ادامه داد: امید است دولتمردان به بخش پزشکی توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند به 22 اسفند‌ماه، روز بزرگداشت شهداء اشاره کرد و افزود: در سال 1358 به دستور امام خمینی در این روز بنیاد شهید تاسیس شد.

عبادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اذعان داشت: هدف از اقتصاد مقاومتی بیشتر معطوف کردن نگاه‌های اقتصادی به درون کشور بوده با توجه به این‌که باید نگاه بین‌المللی نیز در حوزه اقتصاد وجود داشته باشد.

وی متذکر شد: کشور ایران در منطقه خاورمیانه قرار داشته و یکی از مهمترین مناطق خاورمیانه است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: ایران کشوری سرشار از معادن بوده و بنابراین استعمارگران برای کشورمان دغدغه فکری دارند.

عبادی ادامه داد: استعمارگران حکومت مقتدر در این منطقه را نمی‌خواهند و با بحران اقتصادی، سیاسی و امنیتی در پی تضعیف این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی بسیار هوشمندانه است، اضافه کرد: این اقتصاد با معطوف کردن نگاه‌های اقتصادی به درون می‌خواهد که بحران‌های اقتصادی و امنیتی نتواند به سرعت اقتصاد ما را متزلزل کند.

امام جمعه موقت بیرجند به پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: در این اجلاس به چند نکته تاکید شده که شامل اقتصاد مقاومتی و هشدار خبرگان رهبری به حریم‌شکنان می‌شود.

عبادی، جایگاه مجلس شورای اسلامی را بسیار حساس و مهم دانست و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی جایگاه نظارتی و قانون‌گذاری دارد.

وی متذکر شد: مجلس شورای اسلامی باید با همکاری و تعامل با دولت در پی رفع مشکلات مردم به ویژه مشکل معیشت مردم باشد.

امام جمعه موقت بیرجند به ایجاد صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اذعان داشت: بخشی از درآمدهای نفت و گاز وارد این صندوق شده تا به کسانی که در بحث‌های غیردولتی در زمینه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند تسهیلات داده شود.

انتهای پیام/22481/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول