اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

92 شهید نبرد جنگل‌های شمال با ضد انقلاب

از سال 59 تا 63 تعداد 92 نفر در نبرد جنگل‌های شمال با ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

92 شهید نبرد جنگل‌های شمال با ضد انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، گروهک ضد انقلاب دهقانی در هفتم اسفند سال 1360 با حمله به پایگاه بسیج شیرگاه دو نفر از بسیجیان به نام‌های خسرو (حشمت‌الله) داودیان و قربان‌علی دوست علیزاده را به شهادت رساند و محمد ابراهیم عابدی و اکبر رهنما (رونما)، مرتضی عبادی و سیدهادی حسینی به درجه جانبازی رسیدند.

محمد ابراهیم عابدی در سالروز گرامیداشت هفت اسفند شیرگاه به بیان زمینه‌های مختلف فعالیت گروه‌های ضد انقلاب در شمال کشور اشاره کرد و گفت: عدم قاطعیت دولت موقت در اجرای فرامین امام خمینی (ره)، سهل‌انگاری در ریشه‌کنی ضد انقلاب، فرار رجوی و بنی‌صدر، شهادت 72 نفر از یاران انقلاب، رئیس جمهور، نخست وزیر و بحران‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باعث فعالیت گروه‌های ضد‌انقلاب و جذب نیرو توسط آنان شده است.

جانباز حماسه هفت اسفند شیرگاه با بیان اینکه گروه‌های ضد انقلاب از سال 1359 تا آبان 1363 اقدام به جذب نیرو و اقدامات خرابکارانه کردند، افزود: بیشتر گروه‌های ضد انقلاب افکار مائویستی و مارکسیستی داشتند و امام راحل، سپاه پاسداران را مامور پاکسازی جنگل‌های شمال کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: 5 هزار نیرو سپاه پاسداران با همکاری بسیج، ژاندارمری، کمیته و 500 نفر نیروهای داوطلب و یک قرارگاه و فعالیت در شهرهای نوشهر، طالش، شیرگاه و بندپی شرقی بابل، 4 طرح عملیاتی از آستارا تا جنگل گلستان را با 50 پایگاه عملیاتی در 50 نقطه جنگل و 300 پایگاه امنیتی در شمال برنامه‌ریزی کرد.

عابدی به عملیات سپاه پاسداران علیه دشمنان انقلاب اسلامی در جنگل‌های شمال اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران عملیات جنگلی را به طول 800 کیلومتر و عرض حدود 15 تا 100 کیلومتر برای سرکوبی ضد انقلاب انجام داد.

شاهد زنده حماسه هفت اسفند شیرگاه با یادآوری این نکته که چهار گروهک ضد انقلاب از سال 1359 تا 1363 تعداد 500 عضو فعال در روستاها و 5 هزار عضو غیرفعال در شهرها و روستاها را مدیریت کرده بودند، افزود: 92 نفر در طول سال‌های 59 تا 63 در نبردهای جنگل‌های شمال به شهادت رسیدند.

* ولایتمداری مردم منطقه به نسل جوان انتقال یابد

اکبر رونما که در جمع بسیجیان حوزه مقاومت با حمله کنندگان به شیرگاه در 7 اسفند سال 60 حضور داشت در سالروز گرامیداشت این حماسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خسرو داودیان و قربان‌علی دوست علیزاده به بیان فعالیت‌های گروه‌های مختلف در سال‌های 1359 تا 1363 در شمال کشور اشاره کرد و گفت: گروه‌های رنجبران در جنگل‌های گلستان در اوایل سال 60 و گروه اتحادیه کمونیست‌ها در جنگل‌های آمل و گروه اشرف دهقانی در نور و سوادکوه فعالیت می‌کردند.

وی که در نبرد جنگل‌های آمل و سوادکوه در برابر گروه ضد انقلاب اسلامی مبارزه کرده بود، افزود: گروه اشرف دهقانی عامل انفجار دکل سوردار و قطع شدن تلویزیون استان بودند و به دلیل محدودیت‌های آمل از جنگل بابل به مناطق خیبوس و انجیر سی سوادکوه با حدود 45 نفر نیرو نقل مکان کردند.

رونما، افزود: حمله به یک دستگاه مینی‌بوس در جاده قائمشهر ـ ساری و حمله به شهر شیرگاه توسط گروهک اشرف دهقانی با تفکر چپ مائویستی انجام شده بود که آزادی مرحله به مرحله از روستا به شهر و از شهر به استان و سپس آزادی پایتخت را مورد نظر داشتند.

شاهد زنده حمله گروه ضد انقلاب دهقانی به پایگاه بسیج شیرگاه به بیان خاطره شب هفت اسفند اشاره و یادآوری کرد: شب آخر مرخصی از نبرد جنگل‌های آمل را در بین بسیجیان پایگاه شیرگاه بودم که از ساعت 10 شب درگیری آغاز شد و نیروهای بسیجی با کمک مردم آنها را فراری دادند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های ضد انقلاب با ابعاد فرهنگ شیعی مردم شیرگاه آگاهی نداشتند، خاطرنشان کرد: ولایتمداری، دینداری و انقلابی بودن مردم منطقه باید به نسل جوان انتقال یابد.

انتهای پیام/86015/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول