اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کوهبنان در رزمایش الی بیت‌المقدس بیان کرد

رزمایش الی بیت‌المقدس عاملی بازدارنده در برابر دشمن

فرمانده سپاه کوهبنان گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس در راستای تقویت بنیه دفاعی مؤثر است و در حقیقت یک عامل بازدارنده در برابر تهاجم دشمن محسوب می‌شود.

رزمایش الی بیت‌المقدس عاملی بازدارنده در برابر دشمن

به گزارش خبرنگار فارس از کوهبنان، رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس توسط  بسیجیان دلاور گردان‌های بیت‌المقدس  این شهرستان در روزهای پنجشنبه 15 و جمعه 16 اسفند ماه سال جاری در شمال شهر کوهبنان در حاشیه آسیاب‌های هشت‌گانه آبی برگزار و ظهر امروز با حضور جمعی بسیجیان در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه به کار خود پایان داد.

در مراسم پایانی این رزمایش که با حضور فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، فرماندار، امام جمعه موقت، اعضای شورای تامین و شورای اداری در محل میدان تیر شهرستان کوهبنان برگزار شد، اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با استناد به آیات قران کریم گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «آن چه نیرو و توان دارید در مقابل دشمنان جمع کنید که موجب ترس آنان می‌شود، هم دشمنانی که شما آنها را می‌شناسید و هم آنانی که شما آنها را نمی‌شناسید».

وی بیان داشت: هدف از آماده‌سازی تهاجم به کسی نیست، بلکه ترساندن است، همان ترسی که مانع جلوگیری از بروز جنگ می‌شود و در واقع در تقویت بنیه دفاعی مؤثر و در حقیقت یک عامل بازدارنده در برابر تهاجم دشمن محسوب می‌شود.

کردی گفت: یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم در مقابل دشمن سد بازدارندگی ایجاد کنیم، همین فراخوان‌هاست، لذا وقتی به صدر اسلام نگاه می‌کنیم در زمان پیامبر اسلام ( ص ) هم فراخوان نیروهای مردمی وجود داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان داشت: اینگونه فراخوان‌ها و دفاع مردمی در زمان حضرت علی ( ع ) هم ادامه داشت و گروه بسیجیان آن زمان را که شرط‌الخمیص می‌گفتند، حاضر بودند جانشان را در راه ولایت فدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: این بسیج عمومی و مردمی طی 35 سال گذشته بارها اتفاق افتاد و عامل مهمی برای ترس و وحشت دشمنان و بدخواهان بود، اما دلیل این ترس را می‌توان از صحبت‌های تکراری دولت‌مردان آمریکایی متوجه شد، زمانی آنها در مقابل ایران می‌گویند همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است و ما متوجه ترس آنان می‌شویم.

کردی افزود: آمریکا در دو نقطه حاشیه‌ای ایران یعنی عراق و افغانستان درگیر جنگ شدند، اما به اهداف خود نرسیدند در حالی که این دو کشور اصلا قابل مقایسه با ایران نیستند و حیثیت امریکا در این دو کشور به کلی از بین رفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: نکته دوم این است که ممکن است، آمریکایی‌ها شروع کننده حمله به ایران باشند، اما آنها دارای این توان نیستند که بتوانند جنگ را به پایان برسانند.

وی تأکید کرد: دلیل سوم این است که امریکایی‌ها همواره دنبال جنگی می‌روند که مقرون به صرفه باشد و هزینه‌های جانی و مالی برای آنان در پی نداشته باشد، لذا آنان به دنبال جنگ نرم هستند و در حقیقت آنان به دنبال فرمولی هستند تا این فرمول منجر به فروپاشی اجتماعی ایران شود و آمریکایی‌ها به دنبال این فرمول بر این موضوع تکیه دارند که نسل جوان را بی‌اعتقاد به مبانی دینی کنند و در حقیقت نظام خانواده متلاشی شود. 

وی گفت: باید در برابر تهدیدات نرم دشمن قدرت نرم خودمان را بشناسیم و آنها را تقویت کنیم که مهمترین آنها وجود ولایت و رهبری و اطاعت محض از ولایت در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

کردی اذعان داشت: قدرت بسیج به‌موقع، مهدویت و شهادت‌طلبی از دیگر قدرت‌های نرم است که باید در برابر دشمن آنان را به کار ببریم.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها در مناسبت‌های مختلف فرمودند من به اروپایی‌ها و امریکایی‌ها خوش‌بین نیستم، لذا همه ما باید در این راستا تابع محض ولایت و رهبری باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری از سال 59 بدبین شدند، وقتی قرار شد ما گروگان‌های آمریکایی را آزاد کنیم تا آنان پول‌های بلوکه شده ما را آزاد کنند، اما زمانی که ما به تعهدمان عمل کردیم، آنان فقط 2 میلیارد دلار را به ما باز گرداندند و همین مسئله را در موضوع سوخت راکتور هسته‌ای تحقیقاتی نیز شاهد بودیم.

کردی تأکید کرد: آن چه امروز ما شاهد آن هستیم، تحریم در زمینه‌های اقتصادی است که مقام معظم رهبری برای مقابله با آن بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، لذا بر همه ما واجب است که با تمام وجود به فرمایشات و منویات پیامبر گونه مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم تا بار دیگر شاهد ذلت و عقب‌نشینی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام/80012/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول