اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

حماسه اقتصادی رمز پیروزی اسلام برابر دشمنان است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: حماسه اقتصادی رمز پیروزی اسلام در مقابل دشمنان است.

حماسه اقتصادی رمز پیروزی اسلام برابر دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حماسه اقتصادی رمز پیروزی اسلام در مقابل دشمنان است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف برای عزت و سربلندی یک ملت حفظ حماسه اقتصادی است.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال‌های متمادی در مورد اقتصاد مقاومتی به ویژه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توضیحاتی بیان نمودند و هدف اقتصاد مقاومتی را خودکفایی در تولید ملی دانستند.

باقری اضافه کرد: همان‌طور که انقلاب اسلامی با توجه به نیاز خود به نهادهایی با روحیه و عملکرد انقلابی، اقدام به تأسیس نهادهایی مانند کمیته‌ی امداد، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و بنیاد مسکن نمود، امروز نیز بایستی برای تأمین اهداف انقلاب، اقتصاد مقاومتی را ادامه داده و تکمیل کند.

وی اذعان داشت: چرا که انقلاب اسلامی به اقتصاد مقاومتی و به نهادسازی‌های مقاومتی در اقتصاد نیاز دارد که چه بسا ماهیتاً از عهده‌ی یک نهاد بر نمی‌آید.

امام جمعه شاهین‌دژ ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که دور خود دیواری بکشیم و از کشورهای دیگر قطع رابطه کنیم بلکه با خودکفایی در تولید داخلی صادر کننده برتر جهان شده و جزء کشورهای پیشرفته شویم.

باقری اضافه کرد: با افزایش تولیدات داخلی و به کارگیری جوانان تحصیل‌کرده کشور در بخش‌های صنعتی ایجاد اشتغال نموده و در مرحله بعد کارخانه‌جاتی که ناتمام مانده‌اند را با به کارگیری جوانان راه‌اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند، اقتصاد مقاومتی یادگاری از طرف پیامبر اکرم بوده به طوری که در آن زمان نیز حضرت علی (ع) امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در مقابل دشمنان خود نوعی اقتصاد مقاومتی داشتند و این موضوع نشانگر این است که از دین و سرزمین و ملت خود دفاع کرده و به خاطر اهداف عالی نظام مقدس اسلام پایداری و استقامت کردند.

امام جمعه شاهین‌دژ به سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره کرد و تصریح کرد: بنیاد شهید در 22 اسفند ماه سال 1358، به فرمان امام (ره) با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و خدمت به خانواده‌های معظم شهدا تاسیس شد.

باقری اذعان داشت: مهمترین اهداف بنیاد شهید، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارایه خدمات به آنان محور فعالیت‌های این نهاد شهیدان همیشه جاوید هستند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، برای سامان دادن بیشتر به امور شهدا و خانواده‌های آنان، با فرمان امام (ره) بنیاد آغاز به کار کرد که با آغاز جنگ تحمیلی و بیشتر شدن تعداد شهیدان، وظیفه و تکلیف بنیاد شهید سنگین تر شد.

انتهای پیام/61007/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول