اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

سهم‌خواهی‌ها، ناظران طرح‌های عمرانی کردستان را مجری کرده است

استاد معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با بیان اینکه برخی پروژه‌های عمرانی شهر جای نقد دارد، گفت: حامیان این طرح‌ها کسانی هستند که قرار بوده خود ناظر باشند، اما به دلیل سهیم بودن در آنها وارد حوزه اجرا هم شده‌اند.

سهم‌خواهی‌ها، ناظران طرح‌های عمرانی کردستان را مجری کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قادر بایزیدی پنج‌شنبه شب در میزگرد اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی عمران شهری به میزبانی دانشگاه آزاد واحد سنندج اظهار کرد: مدیران ما به اتاق‌های فکر چندان اعتقادی ندارند.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در سطح کشور، تأثیرات آنها را محسوس ندانست و گفت: اتاق‌های فکر مبدل به ژست برای برخی شده است.

استاد معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد سنندج با تأکید بر اینکه پروژه‌های ناموفق حاصل وجود اتاق فکرهای واقعی نیستند، گفت: اینگونه اتاق‌های فکر یا صوری بوده و یا در آنها افراد کارآمد حضور ندارند.

بایزیدی با اشاره به اینکه باید به نقش گروه‌های مشاور و نظر شهروندان ایمان آورد، تصریح کرد: در قضیه احداث پل در میدان آزادی سنندج، باید فیلترهای بیشتری قرار داده و از شهروندان مشورت گرفته می‌شد.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های بسیاری در سنندج که جای نقد دارد، گفت: پروژه‌ای که در نزدیکی دانشگاه کردستان و یا در سه‌راهی خیابان شریف آباد در دست اقدام قرار دارد، از اینگونه طرح‌ها است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حامیان این پروژه‌ها کسانی هستند که قرار بوده خود ناظر طرح‌ها باشند، تصریح کرد: به عنوان مثال اداره‌کل مسکن و شهرسازی به عنوان ناظر، به دلیل آن که در این پروژه سهم دارد خود مجری شده است.

بایزیدی با تأکید بر لزوم شناسایی نیازهای واقعی اظهار کرد: نباید اجازه داد برخی هر بلایی که می‌خواهند بر سر سیمای شهر بیاورند.

نیاز 40 میلیارد تومانی شهرداری سنندج برای اتمام طرح‌ها

در ادامه این میزگرد، مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان در پاسخ به بایزیدی گفت: قصد داریم در سال آینده بر روی پروژه عبور زیرزمینی برای میدان آزادی کار کنیم.

حشمت‌الله صیدی با بیان اینکه مشکل ما در این مبحث اعتبارات است، خاطرنشان کرد: اگر بدون تمهیدات و بودجه لازم این پروژه زخمی شده و به سرانجام نرسد منجر به فاجعه‌ای در مرکز و هسته اصلی شهر خواهد شد.

وی نیاز شهرداری برای اتمام پروژه‌ها را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورتی که این مانع برطرف شود می‌توان به آینده بسیار بیشتر امیدوار بود.

انتهای پیام/79012/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول