اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

تخریب منابع طبیعی از گناهان نابخشودنی است

امام جمعه موقت شهرستان لنده با اشاره به ارزش و جایگاه درختکاری گفت: تخریب منابع طبیعی حتی به صورت ناچیز از گناهان نابخشودنی است.

تخریب منابع طبیعی از گناهان نابخشودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در مراسم روز درختکاری با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: حفاظت و حراست از منابع طبیعی از مهمترین دغدغه‌های انسان‌های مؤمن است.

وی افزود: در آموزه‌های دینی و اعتقادی ما مسلمانان کاشت درخت دارای ثواب و اجر اخروی بوده و مورد تأکید پیامبر و ائمه معصومین (ع) قرار گرفته است.

امام جمعه موقت لنده گفت: انتخاب یک روز در تقویم به نام روز درختکاری برگرفته از اعتقادات دینی ما بوده تا با آن بتوانیم فرهنگ درختکاری را نه تنها در کشور بلکه سراسر جهان نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا به سخنی از مقام معظم رهبری پیرامون حفاظت از درخت و منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این‌باره می‌فرماید «حفظ منابع طبیعى از قبیل جنگل‏‌ها و مراتع، یک مسأله تجملاتى نیست بلکه یک مسأله حیاتى و از اولویت‌هاى توسعه پایدار است».

وی افزود: این سخنان گهربار نشان از اهمیت درختکاری و منابع طبیعی در توسعه و پیشرفت جوامع داشته که به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه از آن یاد می‌شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده خاطر‌نشان ساخت: با عنایت به فرا رسیدن هفته منابع طبیعى و روز درختکارى باید تلاش کنیم به تعبیر مقام معظم رهبرى درختکاری به «معارف عمومى تبدیل شود».

حجت‌الاسلام الهی‌نیا گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را یادآور شد و گفت: کاشت هر نهال به یاد و نام شهید فرهنگ ایثار و فرهنگ درختکاری را در جامعه ما نشر و گسترش خواهد داد و ما باید از هر فرصتی برای قدردانی از خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران استفاده کنیم و نام و یاد شهدا را زنده نگه‌داریم.

 

انتهای پیام/82013/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول