اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز همدان خبر داد

افزایش کمی و کیفی آثار ارسالی به جشنواره نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: آثار ارسالی به جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز در همدان طی امسال، 40 درصد افزایش کمی و کیفی داشت.

افزایش کمی و کیفی آثار ارسالی به جشنواره نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری نماز در استان همدان با بیان اینکه نماز ذکر الهی است، اظهار داشت: نماز زیباترین مظهر پرستش و عبودیت است.

وی ادامه داد: نماز آن گاه که به حضور قلب و التجای خاشعانه و خالصانه خوانده ‌شود می‌تواند تاثیر اعجاب‌انگیزی در دل و روح آدمی به جای بگذارد و انسان را از قعر نفسانی به عرش ربانی سوق دهد.

دبیر ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینکه نماز نمایش قدرت ارتباط مخلوق با خالق در چشم همگان است، افزود: شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه در اشاعه امر نماز، به‌ ویژه استفاده از زبان هنر در القای آموزه‌های دینی نقطه عطف برگزاری جشنواره ملی نماز است.

وی با اشاره به سومین سال برگزاری این جشنواره در همدان، خاطرنشان کرد: هنرمندان و اصحاب قلم سراسر کشور با ارسال بیش از 856 اثر در رشته‌های مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

حسنی‌حلم ادامه داد: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش کمی و کیفی داشته است.

وی با بیان اینکه امید است جشنواره نماز بتواند با سایر جشنواره‌های کشوری رقابت کند، گفت: امیدواریم این جشنواره در انجام رسالت دینی و فرهنگی خود در جامعه به ویژه با رویکرد نماز بیش از پیش موفق شود.

دبیر ستاد اقامه نماز همدان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص «فلسفه نماز و تحلیل راز رمزهای آن به زبان هنر» گفت: امیدواریم با این روش هنری نماز در معرض دید همگان قرار گیرد تا هر کس به قدر ظرفیت خود از آن بهره‌مند شود.

وی در پایان از حضور مسئولان و اصحاب رسانه در این جلسه تشکر کرد و افزود: امیدواریم بیشتر شاهد جلسه‌های دینی با چنین نظم و نشاطی در استان باشیم.

انتهای پیام/89035/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول