اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد

ساخت 15 هزار عنوان برنامه مرتبط با نماز در رادیو

معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال در شبکه‌‌های مختلف رادیوی ایران 15 هزار عنوان با 20 هزار ساعت برنامه در مورد نماز اجرا شده است.

ساخت 15 هزار عنوان برنامه مرتبط با نماز در رادیو

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین صوفی ظهر امروز در سومین همایش ملی فرهنگی و هنری نماز با اشاره به شخصیت حجت‌الاسلام قرائتی اظهار داشت: وی طی 34 سال در انواع شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی حضوری فعال دارد و نوع شخصیت و گفتارش نیز سبب شده برنامه‌هایش تاثیرگذار و مخاطب‌پذیر باشد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره نماز در همدان افزود: حق مطلب آن بود که در این جشنواره فرهنگی و هنری هنرمندان بیشتری حضور می‌یافتند و شرایط برای حضور اکثر هنرمندان فراهم می‌شد چون این جشنواره خاص توجه هنرمندان است.

معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در اسلام، «نماز» خیمه و عمود دین معرفی شده، گفت: توجه به این فریضه الهی موجب حصول خیر و برکات در جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امر نماز نباید سبک شمرده شود، به رسالت اصحاب رسانه در این زمینه اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه مسئولیت آگاهی‌بخشی، تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد که در این راستا باید به فرایض دینی و احکام و امر نماز نیز توجه شایانی داشته باشد.

*رسانه دانشگاهی است با هدف مدیریت فرهنگ جامعه

صوفی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری رسانه را دانشگاهی قلمداد کرده‌اند که وظیفه مدیریت فرهنگ جامعه را بر عهده دارد، گفت: باید کاری شایسته و در خور شأن نماز توسط رسانه‌ای‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کرد تا نماز را با بهترین شیوه‌ در تار و پود جامعه رسوخ داد، عنوان داشت: در این صورت این فریضه الهی سره را از ناسره جدا کرده و استانداردسازی خواهد کرد.

معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری سالانه اجلاس سراسری نماز در کشور نیز بیان داشت: از افتخارات برگزاری این مهم آن است که مقام معظم رهبری همه ساله برای این اجلاس پیام دارند که این مهم نشانگر اهمیت بی‌بدیل نماز در دین اسلام است.

*توجه ویژه به نماز در شبکه‌های صدا و سیما

وی با بیان اینکه مسئله کلیدی در رسالت و تکلیف ما، رابطه حوزه دین با عرصه هنر است، افزود: دین در همه شاخص‌های هنری همواره حضوری پررنگ داشته و بخش زیادی از محصولات هنری ما نیز مستقیم و غیر مستقیم از مقولات دینی بهره گرفته است.

صوفی با بیان اینکه در حجم وسیعی از اشعار شعرای کشور، داستان‌ها و نمایشنامه‌ها نقش دین را می‌بینیم، گفت: این تفکر به این دلیل است که هنرمندان، شاعران و فیلمنامه‌نویسان این مرز و بوم دین را مایه خلق آثار فرهنگی و هنری خود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنر برای تقویت دین تلاش کرده و در عین حال از مضامین و احکام دین بهره برده، اضافه کرد: مجموعه آثار فرهنگی و هنری که شاهد آن هستیم نشانگر آن است که همگان برای هدایت جامعه و متاثر از اهداف متعالی دین به این عرصه گام نهاده‌اند.

معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هنرمندان هنر را بستری برای تبلیغ و ترویج احکام دینی قرار داده‌اند، گفت: در سال‌های اخیر تولید آثار فرهنگی و هنری در بستر دین و با استفاده از احکام و فرایض اسلام رشد چشمگیری داشته است.

وی به رشد آثار دینی در رسانه‌ و مباحث فرهنگی اشاره داشت و عنوان کرد: در رسانه ملی نیز شاهد آن هستیم که در حال حاضر همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به این مهم مبادرت ورزیده‌اند.

*اصحاب قلم و هنر به اشاعه فرهنگ نماز اهتمام کنند

صوفی با بیان اینکه در سال 50 تنها دو شبکه رادیویی و دو شبکه تلویزیونی در کشور وجود داشت، گفت: در حال حاضر بیش از 160 شبکه استانی، ملی و فراملی در ایران فعال است که بر اساس آن جهان رخدادهای کشور را می‌بیند و می‌شنود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها حضور جدی دارد تصریح کرد: در همه شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نماز توجه ویژه می‌شود.

معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اذان‌ گاهی جزو برنامه‌های خوب و ثابت همه شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی است به توجه صدا و سیما به امر نماز و احکام مرتبط با آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از جامعه نسبت به نماز کاهل هستند، گفت: امیدواریم اصحاب قلم بیش از گذشته نسبت به اشاعه فرهنگ نماز اهتمام کنند و اصحاب فرهنگ و هنر نیز در این مهم ورود بیشتری داشته باشند.

صوفی در پایان سخنانش تصریح کرد: امسال در شبکه‌‌های مختلف رادیوی ایران 15 هزار عنوان با 20 هزار ساعت برنامه در مورد نماز اجرا شده است.

انتهای پیام/89004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول