اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رئیس جمهور در امر نماز:

تکلیف کاری مسئولان دستگاه‌ها در زمینه نماز مشخص شده است

نماینده رئیس جمهور در امر نماز گفت: در دولت آیین‌نامه‌ای در زمینه تکلیف کاری مسئولان دستگاه‌ها در زمینه نماز مشخص شده است.

تکلیف کاری مسئولان دستگاه‌ها در زمینه نماز مشخص شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین رضایی عصر امروز در حاشیه گردهمایی مدیران ستاد اقامه نماز سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرساله اجلاس‌هایی برای نماز به منظور گرفتن تصمیمات لازم برگزار می‌شود، افزود: در اجلاس سیزدهم نماز، مقام معظم رهبری با ارسال پیامی خواستار تدوین برنامه‌های درازمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در ارتباط با اشاعه فرهنگ نماز شدند.

وی گفت: در برنامه‌های کوتاه‌مدت قرار بر این بود که ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف کشور را شناسایی کنیم و سپس با توجه به وظایف قانونی و ذاتی هر دستگاهی تفاهمنامه با دستگاه‌ها منعقد کرده و برنامه‌ریزی سالانه بر این مبنا تنظیم شود.

نماینده رئیس جمهور در امر نماز با بیان اینکه در حال حاضر این برنامه‌ها تنظیم شده و در حال اجرا است، افزود: در پایان هر سال برای ارائه ارزیابی درستی از اجلاس به مردم، نظارت و پیگیری‌هایی انجام می‌شود.

وی گفت: این موضوع و برنامه‌های تنظیم شده هر دستگاه به وسیله شورای داوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رضایی ابراز داشت: پس از ارزیابی‌، دستگاه‌های دارای عملکرد مطلوب تشویق می‌شوند و اگر دستگاهی عملکرد خوبی نداشته به صورت نامه‌ای به وزیر مربوطه تذکر داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نماز جنبه تشویقی داشته و انگیزشی است، افزود: برگزاری همایش‌ها و اجلاس‌ها در هر زمینه‌ای به صورت بنیادی و تحقیقی می‌تواند در راستای فرهنگسازی آن موضوع موثر باشد.

نماینده رئیس جمهور در امر نماز ابراز داشت: در دولت آیین‌نامه‌ای در زمینه تکلیف کاری مسئولان دستگاه‌ها در زمینه نماز مشخص شده است.

وی افزود: در این زمینه 20 دقیقه زمان برای اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

نماینده رئیس جمهور در امر نماز با بیان اینکه در وقت نماز دستگاه‌ها نباید جلسات برگزار کنند، از انجام پژوهش‌های مختلف در امر نماز سخن راند و این مهم را رویکردی موثر در راستای نهادینه‌سازی فریضه نماز در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه مسئله نماز یک بحث درونی، انگیزشی، دینی و شرعی است، عنوان داشت: در بحث ورود به این جریان باید چهار مقوله تمهید، تبلیغ، تعلیم و تعمیق مورد توجه باشد.

رضایی با بیان اینکه استانداران و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها تمهیداتی را برای توجه دادن به امر نماز در محافل عمومی و تفریحی اتخاذ می‌کنند بر لزوم توجه به این مهم تأکید کرد.

وی در پایان تأکید کرد: امر نماز و توجه به این فریضه در همه مکان‌ها و زمان‌ها باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

انتهای پیام/89004/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول