اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

اهدای زمین به خیران برای ساخت مسجد در پارک‌ها

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: به خیران برای ساخت مسجد در پارک‌ها زمین اهدا می‌شود.

اهدای زمین به خیران برای ساخت مسجد در پارک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز در جلسه ساماندهی مساجد و امامزاده‌ها که در سالن جلسات معاونت عمرانی برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قزوین در پارک‌های سطح شهر علاوه بر اینکه به خیران زمین برای ساخت مسجد می‌دهد مبلغی هم به آنها کمک می‌کند.

وی افزود: در خصوص مساجد کار خوبی انجام گرفته و اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت مساجد شهر قزوین در اختیار داریم که به عنوان پایلوت قرار شده اگر به جمع‌بندی رسیدیم فرمانداران و شهرداران را دعوت کنیم  که همانند شهر قزوین آنها هم در شهرستان‌ها انجام دهند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: زمین‌هایی که کاربری مذهبی دارند مشخص هستند، در مجموع 157 مسجد و حسینیه ساخته شده و در حال ساخت در سطح شهر قزوین وجود دارد که با تکمیل آنها بخشی از مشکلات و نیازمندی ما در حوزه فرهنگی و مساجد حل می‌شود و فقط نگرانی از این بابت است که روند کار ساخت آنها کند پیش می‌رود.

حبیبی بیان کرد: یکی از دلایل به پایان نرسیدن مساجد نیمه‌تمام این است که مساحت بالایی برای مساجد در نظر گرفته‌اند و موارد حاشیه‌ای برای آنها مثل تالار در نظر گرفته‌اند که این امر خیلی ضروری به نظر نمی‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز قریب به 50 تیپ نقشه مساجد را از 70 متر تا بیش از 2 هزار متر آماده کرده که نظارت و طراحی آن را به صورت رایگان انجام می‌دهد و همچنین مقرر شده یکی از مهندسان نظام مهندسی عضو هیئت امنای هر مسجد باشند که کار نظارت را به عهده بگیرند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: بنابراین کار خوبی در مورد مساجد صورت گرفته است که امیدواریم این موضوع ادامه داشته و به مرحله اجرایی برسد و هم‌اکنون نوبت خیران است که آستین بالا بزنند.

حبیبی در خصوص امامزاده حسین (ع) عنوان کرد: همه ما اعتقاد داریم که محور فرهنگی و شاید شناسنامه استان قزوین امامزاده حسین (ع) است و به همین منظور لازم است اطراف حرم ساماندهی شود تا از این وضعیت خارج شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته و چون کار، کار بزرگی است نیازمند همیاری و همکاری دستگاه‌های بیشتری هستیم، بنابراین باید پیگیری کنیم تا مشخص شود مشکل کجاست تا کار اجرایی آن شروع شود و با شروع کار انگیزه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/2667/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول