اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعقاد تفاهمنامه میان منابع طبیعی و خانه مطبوعات اصفهان صورت می‌گیرد

تربیت خبرنگاران ویژه برای حفظ و حراست از منابع طبیعی اصفهان

دبیر خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌ای میان اداره منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان و خانه مطبوعات اصفهان خبرنگاران ویژه برای حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود در سطح استان تربیت و آموزش داده می‌شوند.

تربیت خبرنگاران ویژه برای حفظ و حراست از منابع طبیعی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور گلناری پیش از ظهر امروز در مراسم روز درخت‌کاری با بیان اینکه امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که دارای شاخصه‌ها و ویژگی‌‌های مختلفی است، اظهار کرد: دنیای امروز دنیای تمدن، توسعه و پیشرفت، حفظ و حراست از منابع طبیعی و سایر موارد نام دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت‌های صورت گرفته در سطح شهر‌ها سبب ضربه زدن و ورود آسیب‌های بسیاری به مقام انسانیت شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ضرر‌های آشکار و نهانی به واسطه این توسعه و پیشرفت‌ها به مردم وارد می‌شود.

دبیر خانه مطبوعات استان اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت‌های صورت گرفته سبب تخریب سریع و غیر‌قابل تصور جهان شده است، تصریح کرد: خشکسالی زاینده‌رود، آلاینده‌های زیست محیطی و نبود آب از جمله مشکلاتی است که به صورت آشکار مشاهده می‌شود و تمام مردم به دلیل وجود این مشکلات ناراحت و دلگیر هستند.

وی با بیان اینکه اما امروز منابع زیر‌زمینی در حال نابود شدن است و مردم نابودی این منابع را مشاهده نمی‌کنند، ادامه داد: مسئولان امر باید به تمام مشکلات و معضلات آشکار و نهان موجود در سطح جامعه رسیدگی کنند تا در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه نشویم.

گلناری با اشاره به اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران از تأثیر‌گذاری بالایی در راستای رسیدگی به مشکلات و معضلات موجود در سطح جامعه برخوردار هستند، تاکید کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند مشکلات و معضلات جامعه را به گوش مسئولان برسانند تا راهکار‌های موجود نیاز در راستای رسیدگی به این مشکلات اجرایی شود.

وی به یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه مطبوعات و رسانه‌های استان در راستای حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: با انعقاد تفاهمنامه‌ای میان اداره منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان و خانه مطبوعات اصفهان خبرنگاران ویژه برای حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود در سطح استان تربیت و پرورش داده می‌شوند.

دبیرخانه مطبوعات استان اصفهان حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه‌های طبیعی استان را به عنوان مهم‌ترین رویکرد این تفاهمنامه دانست و گفت: با اجرای این تفاهمنامه آموزش‌های تخصصی در حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه‌های طبیعی به خبرنگاران ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران باید جهت‌دهی افکار عمومی را در راستای رسیدگی به مشکلات موجود در سطح شهر‌ها انجام بدهند، اظهار کرد: همچنین این قشر باید نقاط کور جامعه را شناسایی کنند و با اطلاع‌رسانی‌های خود نسبت به رسیدگی به وضعیت این نقاط اقدامات لازم را انجام بدهند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول