اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حل مشکلات شهرک 7 هزار نفری قائمشهر و اما و اگرهای بی‌پایان

شهرک یثرب قائمشهر شهرکی با 7 هزار نفر جمعیت و مشکلاتی که حل آن اسیر یک بام و چند هوایی شده است که نیازمند توجه بیشتر است.

حل مشکلات شهرک 7 هزار نفری قائمشهر و اما و اگرهای بی‌پایان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، شهرک یثرب در مرکز قائمشهر واقع شده که در دوران پهلوی پسر برای پرسنل کارخانجات نساجی مازندران واقع در قائمشهر با اصول مهندسی ساخته شد و در حال حاضر، 7 هزار نفر جمعیت دارد و قابل تخریب و تغییر نما در ساختمان نیست.

 نامناسب بودن راه دسترسی

مشکلاتی در این شهرک توسط هیئت امنا و اهالی شهرک یثرب مطرح می‌شود که این مشکلات شامل نامناسب بودن راه دسترسی شهر به شهرک و شهرک به روستاهای بالا دست، شکستگی یا تخریب کامل درپوش‌های کانال‌های آب‌های سطحی، عدم لایروبی کانال‌ها و جمع شدن زباله و پسماند در کانال‌ها، کنده‌کاری،حفاری و ساخت و سازهای غیرمجاز، استقرار عابر بانک برای پاسخگویی به جمعیت 7 هزار نفری بود و همچنین بلاتکلیفی شهرک در اطلاق شدن به شهر یا روستا که در هنگام پرداخت عوارضات، شهر و در وقت خدمات‌دهی روستا اطلاق می‌شود.

 مهلت 2 هفته‌ای برای حل مشکلات

فرماندار قائمشهر در مورد تخریب کانال‌ها از شهرداری خواست تا ظرف دو هفته آینده کارها را انجام دهد و درباره شکستگی درپوش‌ها و انباشتگی زباله و پسماند در کانال ها نیز دستور لایروبی را با همکاری آبفای شهری اعلام کرد.

 مهدی محمدی در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرک نیز افزود: برای جلوگیری از این روند شهرداری قائمشهر باید پلیس ساختمان را در شهرک یثرب فعال کند.

 وی درباره کنده‌کاری‌ها بیان داشت: طبق قانون، پس از انجام حفاری‌ها، شهرداری باید بلافاصله برای آسفالت مکان آسیب‌دیده و کنده شده اقدام کند و برای شهرک نیز، مکان‌های حفاری شده شناسایی و ترمیم شود.

بازسازی 90 درصد شبکه‌های آب شرب

فرماندار قائمشهر به نوسازی شبکه‌های آب شرب شهری اشاره کرد و افزود: تاکنون 90 درصد شبکه‌ها با لوله‌های استاندارد پلی‌اتیلن نوسازی شد و 10 درصد بقیه باید تا سه ماه آینده اجرایی شود.

نصب سرعت‌گیر با مجوز شورای ترافیک

 همچنین در بحث ایرادات وارده به راه درون شهری شهرک و فقدان سرعت‌گیرها توسط مردم، محمدی خاطرنشان کرد: قائمشهر به دلیل فراوانی سرعت‌گیرها رتبه نخست مازندران را دارد.

وی افزود: طبق ابلاغیه‌ای از استانداری مازندران، باید بیشتر این سرعت‌گیرها برداشته شود و از این پس برای نصب سرعت‌گیر در هر شهرستان، باید مطالعه و کار تحقیقی انجام و با مجوز شورای ترافیک استان نصب شود.

محمدی خاطرنشان کرد: پلیس راهور با همکاری واحد عمران فرمانداری، مطالعه درباره نصب سرعت‌گیر در شهرک را انجام دهند و برای دریافت مجوز به شورای ترافیک استان ارسال کنند.

نداشتن خانه بهداشت

 همچنین اهالی از اجاره‌ای بودن و مجهز نبودن خانه بهداشت شهرک گله کردند که سید ابوالقاسم فاضلی مدیر شبکه بهداشت و درمان قائمشهر اظهار داشت: بعد از استعلام وزارت بهداشت در مورد احداث خانه بهداشت، این شهرک به شهرک روستایی اطلاق شد ولی در صورت تهیه زمین توسط اهالی، بحث ساخت و تجهیز یک مرکز درمانی را در شهرک یثرب شروع می‌کنیم.

مجوزی که با جریمه همراه است

 از دیگر بحث‌های مهم اهالی شهرک یثرب این بود که مردم حق تخریب و تغییر نمای ساختمان‌ها را در شهرک ندارند اما شهرداری مجوز می‌دهد و در ماده 100 جریمه می‌خواهد.

شهرک یثرب در محدوده شهری نیست

شهردار قائمشهر در پاسخ به این موضوع اظهار داشت: شهرک یثرب در طرح تفضیلی قائمشهر، جزو محدوده شهری لحاظ نشده ولی جزو حریم قانونی شهر قائمشهر است.

 سید جعفر حسینی افزود: مقرر شد تا در سال آینده طرح جامع شهری قائمشهر اصلاح شود و ما هم سعی می‌کنیم تا با حمایت فرماندار، شهرک یثرب را در محدوده شهری بگنجانیم تا در اجرای برنامه‌هایی که نیازمند مجوز شهری در شهرک است دست‌مان بسته نباشد.

 وی در مورد تغییر کاربری‌هایی نظیر تغییر منزل مسکونی به واحد تجاری تصریح کرد: نیاز، مردم را مجبور به تغییر کاربری می‌کند و اینجا قانون‌گذار تنها ابزاری را که در اختیار شهرداری قرار داده همان جریمه کمیسیون ماده 100 است و ما در این بخش نمی‌توانیم از قوه قهریه استفاده کنیم.

 حسینی به مصوبه شورای شهر اشاره کرد و گفت: در بحث عمرانی، هرگاه مشارکت مردمی وجود داشته باشد شهرداری پیشقدم می‌شود و اگر شهرداری به تنهایی ورود پیدا کند ابتدا میزان درآمد شهرک را مدنظر قرار می‌دهد.

 انتهای پیام/86008/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول