اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

غرس یک اصله نهال از سوی استاندار قزوین

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری یک اصله نهال توسط استاندار قزوین غرس شد.

غرس یک اصله نهال از سوی استاندار قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، ظهر امروز یک اصله نهال توسط استاندار قزوین غرس شد.

مرتضی روزبه در مراسم درختکاری که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی تشکیل شده بود، اظهار داشت: قریب به 900 هزار هکتار منابع طبیعی استان قزوین در اختیار ما قرار دارد که باید خوب نگهداری کنیم چون در صورت نابودی، جبران‌پذیر نیست و این یک گناه نابخشودنی است.

وی افزود: در آموزه‌های دینی ما دنیایی مطلب در خصوص حفظ و نگهداری منابع طبیعی وجود دارد که ما به راحتی از کنار آنها می‌گذریم.

استاندار قزوین ادامه داد: در تمام قوانین مترقی که در خصوص مراتع، منابع طبیعی، حیوانات، جنگل‌ها و محیط زیست وجود دارد حتی جزیی از آموزه‌های دینی ما هم نیست ولی به خاطر بیگانگی با این معارف ما باید شاهد صحنه‌های تأسف‌بار باشیم.

روزبه تصریح کرد: پرداختن به مسائل منابع طبیعی و ضرورت‌های حفظ این ثروت مهم طبیعی که به عنوان امانت مهم در اختیار ماست نباید صرفاً به یک هفته محدود شود.

این مسئول اضافه کرد: ما با عدم توجه به منابع طبیعی به آیندگان چطور می‌توانیم پاسخگو باشیم با برگزاری مراسم نمادین نمی‌توانیم این ثروت با اهمیت را حفظ کنیم بلکه برنامه‌ریزی و اقدامات مستمر لازم دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: ما باید به مسلمان شدن و دین خدا برگردیم و دین را صرفاً نباید در نماز و روزه محدود کنیم چرا نباید آموزه‌های دینی که راجع به نگهداری و حفظ منابع طبیعی است را نباید در جامعه اشاعه دهیم بلکه این امر هم جزء مسلمانی است.

روزبه ادامه داد: ما برای آلودگی هوا که موجب مرگ خاموش انسان‌ها می‌شود باید پاسخگو باشیم زندگی انسان‌ها در معرض خطر است و این امر تعارف نیست حتماً باید این مباحث در مجالس مختلف اعلام شود.

وی افزود: در زندگی ماشینی امروزه باید به این امور مهم پرداخته شود و در مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه نیز این موارد و لزوم توجه به منابع طبیعی برای مردم بازگو شود زیرا این امر نیز در دین ما اهمیت دارد و هیچ هزینه‌ای را نیز بر دوش دولت ندارد.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید از این ظرفیت‌های مردمی مساجد، در مراسم سوگواری و نماز جمعه استفاده کرد و از ظرفیت‌های مردمی به عنوان یک فرصت مغتنم استفاده کنیم.

روزبه با بیان اینکه عدم فرهنگ‌سازی موجب تخریب طبیعت می‌شود، ابراز کرد: ارتباط با طبیعت در محیط شهری کم شده و موجب شده است مردم در اوقاف فراغت به حاشیه‌های شهر هجوم ببرند.

وی با بیان اینکه درختکاری‌ها جای جنگل‌ها و باغات سنتی را نمی‌گیرند، افزود: در تغییر کاربری‌ها باید نهایت دقت صورت گیرد و رویه تغییر کاربری‌ها در سازمان‌ها واقعاً اصلاح شود زیرا حجم تغییر کاربری‌ها گناه‌های نابخشودنی است که به پای ما ثبت می‌شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: از ایده‌های نو در زمینه حفظ منابع طبیعی استقبال می‌شود تا خسارت‌های وارده به محیط زیست جبران شود.

انتهای پیام/2667/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول