اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

تجلیل از معلمان قزوین از حالت صوری و تشکیلاتی خارج شود

استاندار قزوین گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در خصوص تجلیل از مقام معلم این است که این کار باید از حالت تشکیلاتی و صوری خارج شود.

تجلیل از معلمان قزوین از حالت صوری و تشکیلاتی خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس نخست مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی و همیشگی در خصوص تجلیل از مقام معلم این است که این کار باید از حالت تشکیلاتی و صوری خارج شود و استمرار داشته باشد.

وی افزود: باید از هم‌اکنون با زمینه‌سازی‌های لازم از مردم بخواهیم تا در هفته معلم به سراغ معلمان دوران تحصیل خود بروند و با آنها دیدار کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: بیشتر مردم انگیزه لازم برای این کار را دارند و از آن استقبال می‌کنند اما باید راه برایشان هموار شود.

روزبه عنوان کرد: انجام این کار چندان دشوار نیست و با وجود تشکل‌هایی مانند هنرمندان، پزشکان، مدیران بخش صنایع، کسبه و نظایر آن می‌توان هماهنگی‌های لازم را با آنها به عمل آورد تا این کار آسان‌تر صورت پذیرد.

این مسئول بیان کرد: همچنین می‌توان از مدیران بخش‌های مختلف استان درخواست کرد تا با معلمان خود دیدار و گفت‌و‌گو کنند که با این عمل، کارکنان مجموعه‌های تحت مدیریت آنها نیز برای قدردانی از معلمان خود تشویق و ترغیب می‌شوند.

وی دعوت از نماینده معلمان پیشکسوت و تقدیر از وی در یکی از نشست‌های شورای آموزش و پرورش استان را از اقدامات مؤثر در این زمینه دانست و یادآور شد: علاوه بر آنچه ذکر شد می‌توان از طریق هماهنگی با هیئت امنای مساجد محلات گوناگون شهرهای استان از آنان خواست تا در هفته گرامیداشت مقام معلم از معلمان ساکن در آن مناطق تقدیر کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: چاپ کتاب معلمان نمونه در هر دوره نیز کاری است که در صورتی که محقق شود در آینده به سند ارزشمندی برای ثبت تلاش‌ها و فداکاری‌های معلمان استان تبدیل می‌شود.

روزبه خاطرنشان کرد: برای تهیه این کتاب باید شرح حال معلمان نمونه در هر سال همراه با اندوخته‌های آنان گردآوری شود و به چاپ برسد چرا که در زمینه قدردانی از زحمات معلمان آنچه ماندگاری دارد، سند مکتوب است.

ارائه گزارشی از روند پیگیری و تأسیس موزه آموزش و پرورش قزوین، ارائه آمار، گزارش عملکرد و اهم مسائل پیش روی اداره کل آموزش و پرورش قزوین از سوی مدیرکل بخش دیگری از برنامه‌های این نشست بود که در آن بر استمرار تقدیر از معلمان در طول سال با رویکردهای مادی و معنوی تأکید شد.

در این نشست آیت‌الله علی محمدی تاکندی نماینده سابق قزوین در مجلس خبرگان رهبری، داوود محمدی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، روح‌الله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی قزوین نیز حضور داشتند.

همچنین در این برنامه زهرا صفادوست مربی پرورشی ناحیه یک آموزش و پرورش، رقیه آقایی مربی پرورشی ناحیه 2 و حجت‌الاسلام مهدویان از مربیان پرورشی شهرستان البرز نیز به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی با دریافت لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/77011/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول