اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه:

باید فضای اعتماد میان مردم و مسئولان عرصه سلامت برقرار شود

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: باید بین اقشار مختلف مردم و نظام سلامت اعتماد لازم را برقرار کرد.

باید فضای اعتماد میان مردم و مسئولان عرصه سلامت برقرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیام نوزاد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات پزشکان که در نظام پزشکی ارومیه ترتیب یافت، اظهار داشت: باید تا جایی که می‌توان در راستای ایجاد ارتباط مستقیم و توام با اعتماد بین نظام سلامت و اقشار مختلف جامعه تلاش شود.

وی افزود: اگر بیمار و خانواده او به این اطمینان قلبی برسند که توسط هر کس و در هر یک از بیمارستان‌ها مراحل درمان را آغاز کنند به سلامتی دست پیدا می‌کنند، هیچ‌گاه دنبال پرداخت زیرمیزی و انتخاب پزشک خاص نمی‌روند.

نوزاد با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ این قبیل دریافت‌ها و پرداخت‌ها بیشتر رواج پیدا می‌کند، ادامه داد: این مبالغ خارج از شبکه را پزشکان صاحب‌نام و متبحر می‌گیرند، کما اینکه پزشکان زیادی به رغم توانایی در تخصص خود از این تخلفات اجتناب می‌کنند.

این پزشک با اظهار به اینکه بیشتر مواقع بین پزشک و بیمار در پرداخت وجوه توافق حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی بیماران حاضر می‌شوند در ازای انتخاب پزشک و جراح موردنظر هر مبلغی را بپردازند.

وی افزود: بنابراین برای به حداقل رساندن این تخلفات ضمن برخورد با پزشکان خاطی باید بیماران را به این باور رساند که می‌توانند سلامتی خود را در هر مرکز درمانی به دست آورند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: نظام سلامت کشورمان از توانایی بالایی برخوردار است که استفاده از این توانایی و کاهش تخلفات در سایه اعتمادسازی بین جامعه و نظام سلامت تحقق می‌یابد.

وی با اظهار به اینکه دریافت زیرمیزی مسئله‌ای نیست که فقط وزارت بهداشت با آن دست به گریبان شود، ادامه داد: این معضل جزئی از ساختار جامعه شده و قطع ریشه‌های آن دشوار است، زیرا قدمت طولانی دارد.

این پزشک با اشاره به اینکه باورهای دینی و جایگاه رفیع ارزش‌های اخلاقی عده زیادی را از ارتکاب این عمل باز می‌دارد، اظهار داشت: برخوردهای قانونی برای کاهش این معضل توسط مسئولان انجام می‌گیرد.

این پزشک اظهار داشت: بعضی باورهای مردمی، نگاه‌های دولت به نظام سلامت، بودجه مصوب برای نظام سلامت، تامین پزشک و نحوه آموزش پزشکان، شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه، برداشت‌های بیماران از بخش درمان کشور از جمله علل تاثیرگذار بر این مقوله قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/61002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول