اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل انجمن مدیریت سبز ایران:

انسان‌‌ها با قطع ارتباط با طبیعت به جنگ سلامت رفته‌اند

دبیرکل انجمن مدیریت سبز ایران گفت: انسان‌های امروزی با قطع ارتباط خویش با طبیعت به جنگ سلامت می روند.

انسان‌‌ها با قطع ارتباط با طبیعت به جنگ سلامت رفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسن امامی ظهر امروز در نخستین همایش مدیریت سبز که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: انسان به محیط زیستی سالم نیاز دارد تا بتواند به سلامت دست یابد، اما متاسفانه در شرایطی که انسان‌ها باید نگهدار طبیعت باشند، با طبیعت قهر کرده و در واقع سلامت خود را نشانه گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل مهم آلودگی‌های زیست محیطی قطع ارتباط انسان با طبیعت است که باید گفت انسان‌های امروزی با قطع ارتباط خویش با طبیعت به جنگ علیه سلامت خود به پا خاسته‌اند.

دبیرکل انجمن مدیریت سبز ایران با تاکید براینکه محیط زیست یکی از مسائل مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه به شمار می‌رود، ادامه داد: کوچکترین سهل‌انگاری در حفظ محیط زیست در واقع سلامت انسان‌ها را تهدید خواهد کرد.

امامی با تاکید بر اینکه  حذف عامل حیرت زدگی انسان امروز در برابر پدیده‌های طبیعی و اهمیت زندگی ماشینی برای آن آلودگی‌های زیست محیطی بسیاری را موجب شده است، خاطر نشان ساخت: بشر امروز در سایه زندگی ماشینی از اصل خود در چرخه حیات منحرف شده و با رفتارهای ستیزه جویانه با عنوان ترقی و پیشرفت، جنگ علیه خود را آغاز کرده است.

دبیرکل انجمن مدیریت سبز ایران با تاکید بر اینکه روند صنعتی شدن و ماشینی شدن، آلودگی و کاهش کیفیت زندگی را در پی دارد اظهار کرد: روندی که دنبال می‌کنیم ما را به رفاه نمی‌رساند. هوای پاک، آب پاک و زمین پاک، کیفیت زندگی است و برای رسیدن به زندگی با کیفیت در کنار رفاه باید آرامش هم باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به موج دیگر ورود و ثروت آفرینی روی آورد، تصریح کرد: این موج مسئولیت پذیری است. موج مسئولیت پذیری باید شکل گیرد و معتقدیم که مسئولیت پذیری به معنای خرد و یکپارچه کردن مغز و قلب است.

امامی با بیان اینکه خرد متمایز از دانش است، گفت: عقل گرایی و قلب را باید نزدیک کنیم و خرد را مبنای موفقیت خود قرار دهیم که این یک اصل در مسئولیت پذیری است.

وی پیوند عمیق و هوشمندانه با طبیعت با استفاده از ابزارهای مدیریت سبز را راهکار اصولی در حل این بحران دانست و ابراز داشت: نهادینه کردن هوش سبز در دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیر دولتی در سایه تفکر و احترام به طبیعت محور برنامه‌های مدیریت سبز است که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول