اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

حفاظت از منابع طبیعی وظیفه شرعی و عرفی تک تک آحاد جامعه است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه شرعی و عرفی تک تک آحاد جامعه است.

حفاظت از منابع طبیعی وظیفه شرعی و عرفی تک تک آحاد جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی پیر مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفته منابع طبیعی که در ساختمان شماره 2 جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: هفته منابع طبیعی از امروز آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد و همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی که با عنوان جشن درختکاری نام‌گذاری شده، در مدارس آذربایجان غربی نهال کاشته شد.

وی اعلام کرد: همچنین همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی نمایشگاهی با هدف معرفی تجهیزات و ماشین‌آلات یگان حفاظت در شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار شده و سیستم‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در بخش حفاظت عرصه‌های ملی به نمایش گذاشته می‌شود.

پیر مرادی خاطرنشان کرد: هفته منابع طبیعی فرصتی است تا یک بار دیگر بر اهمیت این منابع خدادادی و سرمایه‌‌های ملی و لزوم حفاظت مسئولانه و همه جانبه از آن تاکید بورزیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: حفاظت از خاک، آب و منابع طبیعی و هر آنچه سرمایه ملی یک ملت به شمار می‌رود از جمله وظایف شرعی و عرفی تک تک آحاد جامعه است.

پیر مرادی ابراز داشت: کشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی حساس خود اکنون در مقطعی از تاریخ و در مرحله‌ای از توسعه قرار گرفته که تحت هر شرایطی باید مقوله امنیت غذایی و توسعه پایدار را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: تحقق این امر زمانی ممکن است که بتوانیم منابع طبیعی خود را حفظ کرده و آن‌ها را به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم و مسلما بدون حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل، مرتع و بهره‌برداری بهینه از آن نمی‌توان به توسعه پایدار و تولیدی مطمئن در کشاورزی دست یافت.

پیر مرادی با بیان اینکه در حال حاضر منابع طبیعی تجدیدشونده موجود در شرایط نامطلوبی مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: اگر چه این هشدارها به طرق مختلف داده می‌‌‌‌شوند ولی از آنجا که کشور ایران متنعم از ذخایر نفت و گاز است متاسفانه توجه چندانی به منابع طبیعی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از طریقی این موضوع را باید در نظر داشت که چه بخواهیم چه نخواهیم از هم اکنون باید منابع دیگری را جایگزین نفت کرد و در این مورد نقش بهره‌گیری بیشتر از منابع طبیعی تجدیدشونده تعیین‌کننده است.

پیر مرادی یادآور شد: اکنون رشد و تعالی بشری بر مبنای معیارهای گذشته ارزیابی نمی‌شود بلکه میزان پایبندی جوامع به مسائل زیست محیطی و حفاظت از منابع طبیعی و به ویژه در سال‌های اخیر رعایت اصول توسعه پایدار و حفظ تنوع زیستی یعنی حفظ طبیعت و گسترش فرهنگ آن معیارهای اساسی برای ارزیابی جوامع به شمار می‌رود.

وی در پایان متذکر شد: به هر حال دستیابی به مفهوم توسعه پایدار در کنار حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه خطیری است که بر عهده سازمان‌ها و کلیه دست‌اندرکاران مسائل توسعه پایدار گذاشته شده و چنین وظیفه‌ خطیری جدیت و تلاش همه‌جانبه می‌خواهد که باید در آن همت گماشت.

انتهای پیام/61005/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول