اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کسب مقام نخست کهگیلویه و بویراحمد در تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از کسب مقام نخست استان در تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری خبر داد.

کسب مقام نخست کهگیلویه و بویراحمد در تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام رضا قاسمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت 18 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد 21 سال قبل با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل که دستاوردهای عظیم فرهنگی در کشور به همراه داشته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در طول تاریخ اسلام بهترین مکان برای پرورش نیروی انسانی و ترویج نیروهای اخلاقی، اجتماعی، و فرهنگی بوده به‌گونه‌ای که در زمان پیامبر (ص) تصمیم‌های مهم در مساجد گرفته می‌شد.

وی با اشاره به ایجاد تاسیس ستاد مرکزی و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان‌ها اذعان کرد: آموزش و پرورش، اوقاف، بسیج، تبلیغات، نماینده ولی‌فقیه و استاندار به عنوان اعضای اصلی موظف به نظارت بر کانون‌ها هستند.

این مسئول تشکیل بیش‌ از 16 هزار کانون فرهنگی و هنری، جذب و عضویت بیش از 2 میلیون جوان و نوجوان در این مکان‌ها، فعالیت نزدیک به 2 هزار هسته پژوهشی در کانون‌های مساجد کشور، تاسیس بیش‌ از 5 هزار کتابخانه مخزن‌دار را از برنامه‌های کانون‌های مساجد در سطح کشور عنوان کرد.

قاسمی شناسایی و جذب و آموزش مربی برای طرح چهره به چهره به منظور پاسخ‌گویی به شبهات جوانان در نقاط مرزی و محروم کشور و برپایی همایش اندیشه‌های آسمانی برای مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از اقدامات کانون‌های فرهنگی بیان کرد.

وی ایجاد بیش از 700 مرکز خانه نور، خرید 4 میلیون کتب دینی و کمک درسی یا همکاری معاونت فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت سالیانه و هدیه به کتابخانه‌های مساجد کشور، اجرای طرح تلاوت نور در بیش‌ از 27 هزار مسجد، تربیت هزار و 800 مربی طرح چهره به چهره، برگزاری هفت جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری و شرکت بیش از 45 هزار نفر در جشنواره‌های هفت‌گانه ستاد را اهم فعالیت‌های ستاد عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به تعداد کانون‌های فعال در سطح استان اشاره و اظهار کرد: قریب به 450 هزار کانون مصوب و فعال در استان وجود دارد که برخی از آن‌ها به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

قاسمی با تاکید بر این‌که در سال جاری 50 کانون تاسیس شد، گفت: اعتباری در حد توان به منظور تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در نظر گرفته شد که در برنامه‌های مختلف نیز تجهیزات لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

این مسئول اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در سال 92 را برگزاری سه دوره آموزشی، اردوی اندیشه‌های آسمانی، همایش نخبه‌های روستایی، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت اعضای کانون‌ها عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در خاتمه از کسب مقام نخست کهگیلویه و بویراحمد در تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور خبر داد و گفت: بیش ‌از 16 هزار کانون در کشور راه‌اندازی شده که استان با توجه به تعداد مساجد و جمعیت آن 450 کانون تاکنون تاسیس کرده است.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول