اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

ملزم به تامین آب و برق مسکن مهر هستیم

وزیر نیرو گفت: ملزم هستیم هرچه سریع‌تر آب و برق پروژه‌های مسکن مهر را تامین کنیم.

ملزم به تامین آب و برق مسکن مهر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید چیت‌چیان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: استان کرمان از نظر تامین منابع آب در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و ما باید توجه بیشتری به این استان داشته باشیم.

وی گفت: منابع خوبی برای کرمان باید در نظر گرفته شود و با اجرای طرح‌های آبی در استان کرمان آب مورد نیاز صنعت، شرب و کشاورزی را تامین کنیم.

وزیر نیرو یکی از مهم‌ترین طرح‌های آبی برای تامین آب استان کرمان را احداث سد صفارود خواند و تصریح کرد: سد صفارود 38 درصد پیشرفت دارد و حدود 10 درصد هم از طرح آبرسانی آن انجام شده است.

چیت‌چیان افزود: ما باید سال آینده اعتبارات بیشتری را برای طرح احداث سد صفارورد اختصاص دهیم، زیرا شهر کرمان نیازمند این آب است.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین پروژه‌های دیگری از جمله سد قدرونی برای تامین آب شرب راور و زرند و بخشی از نیازهای آب صنعت در حال احداث است.

چیت‌چیان با اشاره به اجرای پروژه فاضلاب و آبرسانی به مناطق مختلف استان کرمان بیان داشت: شیرین‌سازی آب در سواحل خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار قرار دارد که آب را به جنوب استان کرمان و سپس به دیگر مناطق منتقل کنیم.

وی درباره تامین آب و برق واحدهای مسکن مهر گفت: از قبل بنا بر این بوده که هزینه‌های آب و برق واحدهای مسکن مهر و همچنین جمع‌آوری شبکه‌های فاضلاب مسکن مهر با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و استانداران انجام شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه بخش قابل توجهی از هزینه‌های آب و برق واحدهای مسکن مهر صورت گرفته و بخش دیگری مانده افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس اعلام کردند، واحدهای مسکن مهر در بعضی از شهرها آماده شده و سکونت مردم نیازمند ارائه آب و برق است که  این امر را در اولویت قرار می‌دهیم و ملزم هستیم هرچه سریع‌تر آب و برق پروژه‌های مسکن مهر را تامین کنیم.

چیت‌چیان در مورد سیاست وزارت نیرو در برابر انشعاب‌های غیرمجاز آب و برق متذکر شد: مطابق قانون دولت نمی‌تواند برای واحدهایی که احداث آنها بدون مجوز بوده انشعاب آب و برق بدهد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: به دلیل شرایط اجتماعی که در مناطق حاشیه‌نشین کرمان وجود دارد با استاندار کرمان مذاکره شد که مناطق حاشیه شهرها مورد بررسی قرار گیرد و تدبیر ویژه‌ای برای این مناطق داشته باشیم.

انتهای پیام/80019/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول