اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قوچان:

آخرین قیمت مسکن مهر قوچان اعلام می‌شود

فرماندار قوچان گفت: هزینه تمام شده مسکن مهر این شهرستان 2 تا 3 میلیون تومان بیشتر از سایر مجموعه‌هاست در نتیجه کمیته نرخ‌گذاری تا پایان اسفندماه آخرین قیمت مسکن مهر را به مالکان اعلام می‌کند.

آخرین قیمت مسکن مهر قوچان اعلام می‌شود

علیرضا قامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به بررسی علت تأخیر پروژه مسکن مهر قوچان و آسیب‌شناسی آن در طول 3 ماه گذشته اظهار کرد: پروژه مسکن مهر این شهرستان با وجود پیگیری‌های خوب در ابتدا با یکسال تأخیر در تحویل زمین به انبوه‌ساز آغاز شد.

وی ادامه داد: طبیعی است که پیمانکاران باید در وقت مقرر قرارداد خود را به پایان برسانند اما 3 مورد عمده باعث تأخیر در پروژه مسکن مهر قوچان شده است.

رئیس شورای اداری قوچان تصریح کرد: سیل‌خیزی محل پروژه نخستین دلیل تأخیر در اجرای آن بود؛ به طوری که در ابتدا دو بار فونداسیون‌ها از سیلاب پر و تخلیه شد که باعث تأخیر چهارماهه شده است.

وی عمل نکردن پیمانکاران در ابتدای اجرای پروژه به تعهداتشان در تحویل موعد مقرر و خلعیت آنها را دلیل دوم این تأخیر دانست و افزود: طی برگزاری جلسه‌ای با مدیران استانی مقرر شد بخش مربوط به انبوه‌ساز تا پایان شهریورماه به کار خود پایان دهد.

قامتی مسکن مهر قوچان را 2 نوع خودمالکی و انبوه‌ساز برشمرد و اضافه کرد: در مسکن خودمالکی هزار و 850 واحد با پیشرفت فیزیکی نزدیک به 90 درصد و در انبوه‌ساز نیز هزار و 650 واحد با پیشرفت فیزیکی میانگین 40 درصد وجود دارد.

وی با بیان این‌که در بخش انبوه‌ساز حدود 150 واحد پیشرفت 90 درصدی دارند، تصریح کرد: در جلسه برگزار شده با مدیران استانی جمع‌بندی بر این موضوع بوده که در هزار و 650 واحد انبوه‌ساز، تفکیک قائل شده و پیمانکارانی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند با دریافت به موقع تسهیلات و در اختیار گرفتن آورده مردم، کار را تحویل دهند.

فرماندار قوچان با تاکید بر این‌که خدمات آب، برق و گاز نیاز به حصارکشی محدوده دارد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های پروژه مسکن مهر قوچان تعداد کم واحدهای هر بلوک یعنی 6 و 4 واحدی بودن آنهاست که این مطلب با اینکه از نظر سکونت بهتر بوده اما هزینه‌ها را بالا می‌برد.

وی با اشاره به این‌ که این قضایا باعث شده تا سهم آورده مردم افزایش یابد، یادآور شد: هزینه تمام شده مسکن مهر قوچان حدود 2 تا 3 میلیون تومان بیش از سایر مجموعه‌ها بوده است در نتیجه کمیته نرخ‌گذاری تا پایان اسفندماه آخرین قیمت مسکن مهر شهرستان را به مالکان اعلام خواهد کرد.

قامتی با اشاره به مشکل فاضلاب مسکن مهر قوچان گفت: پروژه در قسمتی به دلیل بالا بودن آب‌های سطحی با مشکلاتی مواجه شده که با انجام مطالعات و روش‌های اجرایی سبتیک و جذبی به دنبال برطرف کردن این موضوع هستیم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول