اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس به بهانه سالروز تشکیل بنیاد شهید گزارش می‌دهد

شهیدان، سفیران پرواز انسان و منادیان طلوع خورشیدند

شهیدان، سفیران پرواز انسان و منادیان طلوع خورشید و بهشتیانی از تبار حسین (ع) هستند.

شهیدان، سفیران پرواز انسان و منادیان طلوع خورشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، امت بزرگ اسلام از محراب مسجد کوفه تا صحرای افتخارآمیز کربلا و در طول تاریخ سرخ خود قربانیان ارزشمندی به اسلام تقدیم نموده و ایران شهاد‌ت طلب هم از این پدیده مستثنی نیست و ملت عزیز ما در روز رستاخیز با سرافرازی در پیشگاه مقدس خدای بزرگ و پیامبران و اولیای عظیم‌الشان صف‌های طولانی از شهیدان راه دفاع از حق را عرضه می‌دارد، به حق که شهیدان ما شهیدان خدایی هستند.

مرگ کوچکتر از آن است که قامت خدا جویان را بشکند، مرگ موج است و شهادت دریاست، شهیدان خط خون و شرف را رقم زدند و تا بیکران حادثه رفتند، آنها عاشقان نور و شاهدان انقلابند.

ای شهید، هر گل سرخی که می‌کاریم، زیر لب اسم تو را بر زبان می‌آوریم؛ ما تو را در قلب‌ها جستجو می‌کنیم، خواب را از چشم‌هایمان دور کرده‌ایم تا چهره خونینت را به نظاره بنشینیم.

شهیدان همچو مرغان بهار تا گلشن سبزه‌زار هجرت کردند، آنها میهمانان خاک گلگونند و تپش قلب‌های محزون و اندوهگین، بوسه بر پیشانیشان تفسیری از خیرالعمل است و این از زمان قدیم تا به حال به عنوان فتوای سبز باقیمانده است.

شهیدان با نور و قدوس شیطان لعین را رانده‌اند؛ آنها کبوتران خوش ‌الحان آزادی و زاده انقلاب و پرورش یافته امامند، والامقامانی که چشم بیدار انقلاب و اسلام و اسلامیان هستند.

بزرگ مردانی که از خورشید شیوه دمیدن و از قافله زود رسیدن را آموختند، سروقامتانی که از سلسله بهشتیانند، به راستی چه زیبا است در مقابل خدای یکتا به خاک افتادن و به خون غلتیدن.

ایران اسلامی مفختر به نام نهادن و مزین کردن روزی در صفحه تقویم پر افتخارش برای بزرگداشت نام پاک شهدا است؛ یادآوری رشادت‌ها، دلیری‌ها، یادآوری آنکه بزرگمردان تاریخ ایران بودند که با سلاح خون و ایمان و شهادت پیروز و تدام‌بخش حماسه‌ای سرخ هستند.

22 اسفند سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 1358، همان صفحه تقویم پر افتخار ایران به عنوان روز بزرگداشت شهداست.

می‌دانیم شهیدان پیروزی اسلام را بیمه کردند یک روز نه بلکه تمامی ادوار و لحظه‌هایمان به نام نامی آن افتخارآفرینان است و ما را چه افتخاری برتر و چه تکلیفی بالاتر از ادامه راه شهیدان ...

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی فلسفه وجودی تأسیس بنیاد شهید را بیان کرد و گفت: این نهاد در راستای خدمت به شهدا و ترویج و نهادینه ‌کردن راه و اهداف والای آن‌ها یک سال بعد از تشکیل انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل تاسیس شد.

فرهاد شهسواری از شهدا به عنوان وارثان انقلاب و دین مبین اسلام  یاد کرد و گفت: امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان گلگون کفنی است که جان خود را نثار انقلاب اسلامی کردند.

وی به برنامه‌های بزرگداشت مقام شامخ شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و بسیجیان از مهم‌ترین برنامه‌های روز گرامیداشت تأسیس بنیاد شهید در این شهرستان است.

به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار، همایش پیاده‌روی از مزار شهدای گمنام آغاز و با حضور و عطرافشانی در گلزار شهدای شهرستان بیجار ختم می‌شود.

شهسواری برگزاری یادواره شهدای مفقودالجسد و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید بیان کرد.

برگزاری 85 یادواره شهدا

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در ادامه از برگزاری 85 یادواره شهدا در شهرستان بیجار توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف طی سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام شهدا به روز خاصی مختص نبوده، بلکه در تمامی لحظه و روزها بوده و باید یاد شهدا در اذهان زنده و جاوید باشد.

به گفته شهسواری، در راستای ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان امسال به تناسب ایام مختلف سال، گلزار شهدای شهرستان بیجار غبارروبی و عطرافشانی شده است.

450 دیدار با خانواده‌های معظم شهدا

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار با اشاره به سرکشی از خانواده معظم شهدا در طول سال‌جاری اظهار کرد: بالغ بر 450 برنامه سرکشی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان با حضور مسئولان شهرستان برگزار شده است.

شهسواری با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا نماد بردباری، استقامت و از خودگذشتگی هستند، بر تکریم بیش از پیش آنها از سوی مردم و مسئولان تاکید کرد.

تهیه بانک اطلاعاتی از آثار شهدا

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار از جمع‌آوری آثار شهدا، جانبازان و ایثارگران با هدف بهره‌گیری از سیره و سلوک آن‌ها و تهیه بانک اطلاعاتی در بنیاد شهید بیجار خبر داد.

شهسواری در پایان بر ترویج فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی به ویژه میان جوانان تاکید کرد و آن را ضامن پویایی، اقتدار و پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف دانست.

انتهای پیام/79015/ب۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول