اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

موافقت وزیر نیرو با واگذاری پروژه فاضلاب کرمان به بخش خصوصی

وزیر نیرو با واگذاری پروژه فاضلاب کرمان به بخش خصوصی موافقت کرد.

موافقت وزیر نیرو با واگذاری پروژه فاضلاب کرمان به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید چیت‌چیان شامگاه چهارشنبه در نشست وزیر نیرو با نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی حوزه وزارت نیرو اظهار داشت: در سفر به کرمان بازدید از فعالیت‌ها در صنعت آب و برق انجام می‌شود تا بتوانیم به کارها سرعت بیشتری بدهیم و خدمت موثرتری را به مردم عزیزمان ارائه کنیم.

وی بیان داشت: در این جلسه مطالب مهمی در گزارش مدیران حوزه وزارت نیرو در استان کرمان مطرح شد.

وزیر نیرو افزود: کمبود منابع آب در استان کرمان چالش اصلی است و این موضوع در کل کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل مطرح است زیرا ایران در منطقه خشک قرار گرفته و به ویژه در استان کرمان و استان‌های همجوار که میزان بارش کم‌تری دارند، این امر مشکلات را مضاعف کرده است.

چیت‌چیان ابراز داشت: با معذوریت سختی در حوزه آب مواجه هستیم و باید برنامه‌ریزی صحیحی برای مدیریت آب داشته باشیم، لذا مدیریت این کار فقط به عهده دولت نیست و مردم هم نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب اولویت اصلی در حوزه آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب است، اظهار داشت: در دنیا کشورهایی که وضعیت بهتری نسبت به ما در آب دارند، هفت بار آب را تصفیه و استفاده مجدد می‌کنند که این امر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، اما زمانی که آب نیست به یک ضرورت تبدیل می‌شود.

چیت‌چیان با تاکید بر اینکه شیوه‌های آبیاری در کشاورزی باید اصلاح شود و در نوع کشت‌ها باید تجدیدنظر کنیم، اظهار کرد: استان کرمان از این حیث که مردم و مدیران بخش خصوصی پیشقدم در تامین آب هستند، انصافا یکی از استان‌های برجسته و پیشرو است که از مردم، مسئولان و مدیران بنگاه‌های خصوصی تشکر می‌کنم.

وزیر نیرو بیان داشت: 56 میلیارد تومان در پروژه فاضلاب کرمان طی 15 سال هزینه شده و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اتمام این پروژه نیاز است، اما با این روندی که داریم این پروژه به پایان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای فاضلاب کرمان تنها راه چاره در راستای اجرای پروژه مذکور است و مجوزها باید صادر و حتما در این کار تسریع شود.

چیت‌چیان با بیان اینکه مذاکره‌های زیادی در مورد پروژه‌های کرمان داشتیم تا به سرعت اجرا شود، زیرا در غیر این صورت قادر به پاسخگویی به مردم نیستیم، عنوان کرد: خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های آب و برق استان کرمان هستیم.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول