اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان شمالی:

امنیت زیر بنای توسعه فرهنگ و اقتصاد است‌

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان شمالی گفت: امنیت زیر بنای توسعه فرهنگ و اقتصاد است و بی گمان کشوری که امنیت در آن نباشد با مشکل مواجه خواهد شد.

امنیت زیر بنای توسعه فرهنگ و اقتصاد است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمد‌رضا هاشمی امروز در همایش رابطان ادارات دولتی با فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی تاکید کرد: توسعه فرهنگی و اقتصادی در گرو امنیت است و نبایستی نقش امنیت در توسعه این بخش‌ها نادیده گرفته شود.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون به خاطر ناامنی‌ها در برخی کشورها شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم افزود: نادیده گرفتن مردم و فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشورها و عدم اقتدار لازم، باعث بروز این مسائل و ناامنی‌ها شده است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان شمالی از افغانستان به عنوان یکی از ناامن‌ترین کشورها یاد کرد و افزود: به خاطر بروز پدیده نا امنی شاهد انواع معضلات و ناهنجاری‌ها در این کشورها هستیم.

وی در بخش دیگری حضور مردم همیشه در صحنه کشورمان را در عرصه‌های انقلابی برشمرد و افزود: این حضور نمونه بارزی از اقتدار و امنیت در نظام اسلامی بوده که مردم پشتوانه اصلی آن بوده‌اند.

هاشمی با برشمردن حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال هم یاد‌آور شد: این حضور در واقع دشمنان را نا امید و نظام اسلامی را از گزند دشمنان بیمه کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی هم در این همایش گفت: برقراری و حفظ امنیت در جامعه مهم‌ترین وظیفه پلیس است که تاکنون به این وظیفه ذاتی خود عمل کرده است.

احمد قرائی اقدام پلیس برای حفظ امنیت را موجب امنیت پایدار در نظام اسلامی برشمرد و بیان داشت: البته تأمین امنیت در جامعه در گرو مشارکت آحاد جامعه برای برقراری و حفظ آن است.

وی در بخش دیگری با تاکید بر نقش اساسی رابطان ادارات دولتی با فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: این گروه در واقع پل ارتباطی بین سازمان‌ها، نیروی انتظامی و مردم هستند.

قرائی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مشارکت و تعامل مردم و گروه‌های مرتبط با پلیس را کاهش آمار کشته شدگان سوانح رانندگی دانست.

به گفته وی طی چند سال گذشته 28 هزار نفر بر اثر تصادفات در محورها کشته شدند که این میزان تلفات جاده‌ای به خاطر تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی به 10 هزار نفر کاهش یافت.

این نشست در تالار اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان با حضور شماری از مسئولان نیروی انتظامی برگزار شد.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول