اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

نقش موثر کانون‌های مساجد در خنثی کردن تهاجمات فرهنگی دشمن

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون‌های فرهنگی می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب بهترین زمینه را برای خنثی‌سازی برنامه‌های دشمنان علیه جوانان داشته باشند.

نقش موثر کانون‌های مساجد در خنثی کردن تهاجمات فرهنگی دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام صفدر پناهی عصر امروز در جمع خبرنگاران از مسجد به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه دینی یاد کرد و گفت: در فرهنگ اسلامی برخلاف آنچه اکنون بین ما مرسوم شده مسجد محوریت تام و کامل دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در صدر اسلام اگر بحث آمادگی رزمی برای جنگ بود از مساجد آغاز می‌شد، ازدواج، آشنایی با قرآن و مبانی دینی و فرهنگی نیز از مسجد بود، گفت: مساجد با این عظمت نقش بسیار مهم و اساسی در گسترش باورهای دینی و فرهنگ عمومی جامعه دارد.

وی اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد را که سازماندهی افراد در مساجد را برعهده دارند، گفت: این افراد می‌توانند نقش بسیار مهمی در جذب جوانان به امور مساجد و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آنان داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در برهه کنونی تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم در جامعه مطرح شده است، گفت: کانون‌های فرهنگی می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب بهترین زمینه را برای خنثی‌سازی برنامه‌های دشمنان علیه جوانان داشته باشند.

حجت‌الاسلام پناهی اذعان کرد: تنها مکانی که می‌تواند این رسالت را به خوبی انجام دهد مساجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و کسانی که بهترین نقش را می‌توانند در مساجد ایفا کنند ائمه جمعه و جماعات هستند.

وی با بیان اینکه اگر کسی با برنامه‌ریزی دقیق وارد این عرصه شود و سازماندهی خوبی صورت گیرد بهترین بازدهی را می‌تواند داشته باشد، گفت: اگر کانون‌هایی داشته باشیم که غیر فعال باشند و در جریان امور نباشند و نتوانند تهاجم را به خوبی رصد و پاسخی برای آن داشته باشند پویایی لازم در این مکان‌ها را نخواهیم داشت.

این مسئول به برنامه‌های اجرایی جوانان عضو کانون‌ها مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که عضو کانون‌ها هستند باید احساس کنند که وارد فضایی شدند که همه تهاجم‌ها و شبهاتی که نسبت به آ‌‌‌ن‌ها می‌شود جایی است که می‌تواند پاسخ آن‌ها را بدهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هجوم از ناحیه فرهنگ غربی بر کشور ما به صورت گسترده انجام می‌شود از این‌رو ائمه جمعه و جماعات و نهادهای فرهنگی و کانون‌های مساجد باید جوانان را آگاه کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دشمن با پیشرفته‌ترین ابزار مثل ماهواره، فیلم‌های ویدیوئی و ... در جهت القای فرهنگ منحط به کشورمان است، یادآور شد: هر کس بر اساس وظیفه و به نوبه خود باید در زمینه مبارزه با این فرهنگ غلط تلاش کند.

وی از روحانیت، ائمه‌جمعه و جماعات و نیروهای بسیج به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و گفت: افسران جنگ نرم باید بستری را برای مبارزه با تهاجم فرهنگی ساماندهی و سازماندهی کنند که مهمترین بستر مساجد بوده و اگر هیئت امنا و مسئولین مساجد نتوانند با اخلاق خوب و نیکو جوانان را جذب کنند کار ناقصی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول