اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی خبر داد

شرکت 20 هزار نفر در مسابقه احکام نماز خراسان جنوبی

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از شرکت بیش از 20 هزار نفر در مسابقه کتابخوانی احکام نماز در استان خبر داد و گفت: امشب به صورت زنده در شبکه خاوران برگزیدگان به قید قرعه معرفی می‌شوند.

شرکت 20 هزار نفر در مسابقه احکام نماز خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌السلام حسین کمیلی بعد از ظهر امروز در شورای اقامه نماز خراسان جنوبی اظهار داشت: ستاد اقامه نماز استان در سال جاری برنامه‌های فرهنگی زیادی را برای ترویج فرهنگ نماز در استان اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: سهمیه خراسان جنوبی برگزاری 90 نشست خانواده با موضوع نماز بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون 142 مورد از این نشست‌ها برگزار شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در این مدت 90 نشست دانش‌آموزی و سه نشست دانشجویی با موضوع نماز برگزار شده است.

کمیلی برگزاری مسابقه پله‌های آسمانی، طرح مروجان نماز، تالیف کتاب نماز، برگزاری دوره‌های آموزشی نماز، مسابقه وبلاگ نویسی و جشنواره فرهنگی و هنری نماز را از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان در سال جاری عنوان کرد.

وی اذعان داشت: ما آماده‌ایم که روزی دو ساعت در مدارس حضور پیدا کنیم و از همه مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهیم تا برای ترویج فرهنگ نماز ساعتی از زنگ قرآن و پرورشی دانش‌آموزان را به ستاد اقامه نماز اختصاص دهند.

اختصاص 60 میلیون تومان برای تجهیز ستاد اقامه نماز

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از اختصاص 60 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز ستاد اقامه نماز استان و شهرستان ها در سال جاری خبر داد و افزود: این ستاد در سال گذشته در وضعیت مناسبی از لحاظ تجهیزات نبود ولی امسال با اختصاص این اعتبار در وضعیت بهتری هستیم.

کمیلی بازدید از وضعیت نماز در سطوح ادارات و نمازخانه‌های بین راهی را از دیگر برنامه‌های این ستاد دانست و گفت: وضعیت برگزاری نماز در سطح ادارات استان مطلوب است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه احکام نماز در استان، متذکر شد: بیش از 20 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که امشب به صورت زنده قرعه‌کشی این مسابقه انجام شده و برگزیدگان معرفی می‌شوند.

دبیر شورای اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل شورای اقامه نماز از اردیبهشت ماه سال جاری، یادآور شد: این شورا تاکنون 9 مصوبه داشته است.

کمیلی با بیان این‌که برگزاری دوره‌های نماز در ادارات از جمله مصوبات این شورا بوده است، بیان کرد: تاکنون 29 دستگاه اجرایی استان به این مصوبه عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: پخش اذان در ادارات نیز از مصوبات دیگر این شورا بوده که 37 دستگاه اجرایی استان این مصوبه را اجرایی کرده‌اند.

دبیر شورای اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری یکی از میادین شهرهای استان به نام نماز به منظور ترویج فرهنگ نماز، اضافه کرد: تاکنون شهرهایی از جمله نهبندان، فردوس، اسلامیه و سرایان یکی از میادین خود را به این نام نامگذاری کرده‌اند.

کمیلی با بیان این‌که ثبت‌نام و سامان‌دهی اعضای طرح یاوران نماز یکی از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که محور برنامه‌های این ستاد در سال 93 یاوران نماز است بنابراین لازم است که دستگاه‌های اجرایی استان به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/69022/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول