اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به اندازه شهرهای باسمنج و سردرود

385 هکتار تغییر کاربری در شهر تبریز اعمال شده است

عضو شورای شهر تبریز گفت: به اندازه حدود 385 هکتار تغییر کاربری در شهر تبریز اعمال شده است که این رقم، معادل مساحت شهرهایی از قبیل باسمنج و سردرود بوده و از روند پرشتاب تغییرات کاربری در شهر تبریز حکایت دارد.

385 هکتار تغییر کاربری در شهر تبریز اعمال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز  به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ‌ایرج شهین باهر در نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز که با مشارکت شهرداری تبریز در محل دانشگاه تبریز برگزار شد، افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار شهرها گسترش و نگهداری فضای سبز در شهرهاست.

وی افزود: با توجه به گذشته شهر تبریز به عنوان باغ شهر در سال‌های نه چندان دور، باید چاره اندیشی مناسب برای احیای فضای سبز ارائه کرد‌.

عضو شورای شهر تبریز افزود: سوداگری‌های زمین و مسکن، قوانین ناکارآمد، عدم دقت دستگاه‌های نظارتی، نبود درآمدهای پایدار شهری و نقش کمیسیون ماده پنج، از عمده علت‌های تغییر کاربری و حذف فضای سبز در تبریز به شمار می‌رود.

 شهین باهر یادآور شد: در گزارشی که اخیراً توسط استاندار آذربایجان‌شرقی ارائه شد، به اندازه حدود 385 هکتار تغییر کاربری در شهر تبریز اعمال شده است؛ که این رقم، معادل مساحت شهرهایی از قبیل باسمنج و سردرود بوده و از روند پرشتاب تغییرات کاربری در شهر تبریز حکایت دارد.

وی با اظهار تأسف از روند تخریب محیط زیست به ویژه در کلانشهرها در دهه‌های اخیر افزود: اگر زلزله‌های پیاپی نتوانستند در طول سال‌ها، باغ‌های تبریز را از بین ببرند؛ در عوض ما خود در عرض 20 سال، باغ‌های شهر را نابود کردیم و حتی فراتر از این امر، دریاچه ارومیه را خشکاندیم.

شهین باهر با اشاره به سیاست‌های شورای شهر تبریز ادامه داد: حفظ فضای سبز شهر تبریز در شورای اسلامی چهارم جدی گرفته شده است، به طوری که با تلاش شهرداری، این پارک دوباره احیا شده و از دستبرد ساختمان‌های تجاری خارج شده است.

عضو شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد: شورا در نظر دارد مصوبه‌ای را به تصویب برساند تا دیگر پرونده تغییر کاربری فضای سبز به شورای تبصره 5 ارجاع داده نشود و به این ترتیب، از تمامیت فضای سبز تبریز صیانت شود.

انتهای پیام/60001/ش/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول