اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

وجود 398 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک کهگیلویه و بویراحمد

مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد از وجود 398 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان خبر داد.

وجود 398 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بهنام احمدی ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد به تعداد پرونده‌های قاچاق کالا طی 11 ماهه امسال اشاره و اظهار کرد: قریب به 398 پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل شده است.

مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد ارزش ریالی این تعداد پرونده را 89 میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد و به لحاظ ارزش نیز 52 درصد رشد داشته است.

این مسئول به جرایم پرونده‌های قاچاق اشاره و اذعان کرد: جرایم مشخص شده برای تعداد پرونده‌های قاچاق کالا 164 میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است.

احمدی بیان کرد: طی 11 ماهه سال جاری 892 متهم در خصوص قاچاق کالا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که تعداد متهمان دستگیر شده در زمینه قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز سخت‌تر از قانون قبلی بوده و بر اساس آن افرادی که بیش ‌از سه بار سابقه قاچاق کالا داشته باشند پرونده آنان از سوی دادسرا رسیدگی می‌شود.

وی از وصول 5 میلیارد و 561 میلیون و 521 هزار و 536 ریال جریمه نقدی از کالاهای قاچاق مکشوفه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با متخلفان و قاچاقچیان مطابق قانون برخورد می‌شود.

این مسئول کالاهای قاچاق را شامل لامپ کم‌مصرف، باطری خودرو، آبلیمو، پوشاک، برنج، پتو، تجهیزات ماهواره‌ای، لوازم یدکی، لوازم آرایشی بهداشتی، تلفن همراه، موتورسیکلت، کفش، پارچه و لوازم خانگی عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول