اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

‌یک هزار هکتار زمین برای ‌درختکاری در استان مرکزی در نظر گرفته شد‌

استاندار مرکزی گفت: ‌یک هزار هکتار زمین برای ‌درختکاری در استان مرکزی در نظر گرفته شد‌.

‌یک هزار هکتار زمین برای ‌درختکاری در استان مرکزی در نظر گرفته شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی ظهر امروز در مراسم روز درختکاری اظهار داشت: توسعه زندگی صنعتی آسیب‌های فراوانی به منابع طبیعی وارد کرده است.

وی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: باید برای توسعه منابع طبیعی و حفظ این منابع راهکارهایی ارائه شود تا از این نعمت حراست شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه کارکنان اداره منابع طبیعی وظیفه خطیری بر دوش دارند، خاطر‌‌نشان کرد: منابع طبیعی و استفاده از آن متعلق به همه مردم و نسل‌‌های آینده است، اگر از منابع طبیعی به درستی استفاده شود، هم زمینه اشتغالزایی را فراهم می‌کند و هم از نعمت‌های خدادادی کشور بهره‌برداری صحیح و حراست می‌شود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره انفال تصریح کرد: خداوند اختیار منابع طبیعی، اعم از جنگل‌ها، مراتع، فضای سبز، آب‌ها و همه سرمایه‌های کره خاکی را متعلق به معصومین (ع) می‌داند و آنان نیز استفاده از این منابع را برای شیعیان مباح کرده‌اند اما بدون شک بهره‌برداری صحیح مد نظر است و اصل این منابع باید محفوظ باقی بماند.

مقیمی با اشاره ‌به سه وظیفه اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای نگهداری از منابع حیاتی انسان بیان کرد: حفظ و حراست عرصه‌های منابع طبیعی، ترمیم منابع طبیعی تخریب شده و در مرحله آخر بهره‌برداری از منابع طبیعی سه وظیفه اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی ادامه داد: از مهمترین مسائل حال حاضر در دنیای امروز و زندگی بشری توجه خاص به منابع طبیعی است که باید بیش از گذشته به آن اهمیت داد و انجام این مهم جز با توجه و تلاش مردم و مسئولان امکان‌پذیر نیست.

استاندار مرکزی ضمن تقدیر از تلاش‌های فعالان در عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تلاشگران این عرصه حتی از جان خود گذشته و با تقدیم شهدایی به جمهوری اسلامی از این طلای سبز حفاظت کرده‌اند.

مقیمی یادآور شد: در سال آینده یک هزار هکتار برای امر درختکاری در نظر گرفته شده است که از این میزان 250 هکتار در سال جاری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/87005/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول